Skördefest.

Denna helgen blev en riktig skördehelg. När temperaturen närmar sig nollgradigt känns det väldigt riskabelt att låta allting hänga kvar på sina plantor. Imorse var det bara ynka 4 grader ute. Så jag har helt enkelt plockat in nästan alla gurkor och tomater. De som fortfarande är små som hänger kvar på plantorna får helt enkelt försöka kämpa på men annars är det inte hela världen med det. 

(null)

(null)

(null)

Det blev en del tomater att plocka in. Nu får de ligga ljust inomhus och mogna klart. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Något skadedjur har tagit över mina gurkplantor. Det började redan för några veckor sedan men jag klippte gula och fula blad och den piggnade på sig en sväng. Men nu sjunger ju säsongen på sista refrängen, speciellt för gurkorna som gillar värme, så nu orkar jag inte engagera mig i att försöka rädda den. 

(null)
Ett gäng färska kryddor klipptes och ska frysas in så kan vi plocka fram örter från frysen framöver, det är inte dumt. 



Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback