Plantering.

Igår planterade jag ytterligare en pallkrage i vad jag tänker ska bli min framtida köksträdgård. Jag hade jordgubbar sedan innan men så igår utökade jag med hallonbuskar. 

(null)

Jag tänker mig att det ska tillkomma massor med fler pallkragar så vi kan odla flera olika saker nästa år. Sedan ska det även snyggas till med singel och kant runt så att det blir lite fint också. Är ju verkligen roligt att odla egna saker! 

Idag har vi förutom att gå på promenad till Spillan och äta glass placerat ut den stora planteringslådan som Eddie byggt till mig. 

Han byggde först en stor planteringslåda på hjul till mina tomater och sedan blev det två mindre till blommor. Nu hade jag beställt en väldigt stor som ska stå på framsidan. Den är över 3 meter lång så ganska stor. Tänker mig rosor som får klättra på spaljén och så lägre växter emellan och kanske framför, vi får se. Behöver läsa på vad som kan funka. 

(null)

(null)

Där är planteringslådorna på hjul som Eddie byggde för några veckor sedan. Tomaterna växer så det knakar. 



Kommentarer
Postat av: Morffar

Verkligen roligt att se hur bra Du lyckas med dina växter.

2020-07-24 @ 20:42:47

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback