Bordsbygge.

Semestern är slut. Eddie är på konferens i Göteborg och jag och killarna åkte tillbaka till landet idag efter en sväng hemma. Sista möjligheten till att kunna vara här i flera dagar på ett tag. 

Vi avslutade semestern med att bygga oss ett matbord och två tillhörande bänkar. Vi ville ha ett rejält stort bord som vi kan få plats många vid, kunna ha kräftskiva osv. 

Sagt och gjort så byggde vi ett bord som är 1 meter brett och 2,5 meter långt, alltså gott om plats för många personer.

(null)
Det blev verkligen så himla bra! 
Jag blandade egen bets gjort av stålull och äppelcidervinäger som jag penslade på efter att jag penslat på väldigt starkt te.  Den stegvisa förvandlingen var faktiskt väldigt häftig!!

Första bilden är det rena trät. 
(null)
Sedan penslade jag med te och då blev det lite gult. 
(null)


Och så slutresultatet efter både te och egengjorda betsen, så himla snyggt! Vi var ju ute efter den slitna looken, typ att plankorna ska se ut som drivved och det tycker jag verkligen att vi uppnådde. 

(null)

Ett väldigt roligt projekt! 



Kommentarer
Postat av: Morfar

Verkligen ett stort och stabilt bord. Passar säkert bra för kräftskivor och andra partyn.

2020-08-04 @ 06:30:35

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback