Just chill.

Ett stycke barn leker med sin tågbana på vardagsrumsgolvet och ett stycke barn ligger i soffan och slumrar.
Vi har tagit en riktigt soft fredag. Så skönt att ta tillvara på tillfället att bara kunna slappa, ingen stress till förskolan eller något annat.
Jag har tillomed sovit. I närmare 3 timmar, haha. Hur sjutton gick det till med två barn? Millie sov också såklart och i samma sekund hon somnade kände jag att det vore välbehövligt med en liten sovstund. Evelyn gick med på att jag fick vila en stund. Jag hade väntat mig att sova en liten kortis bara, en powernap. Ganska förvånad när klockan var 13 när jag vaknade och då hade sovit sedan strax efter 10. Tack & bock!
 
Nu har jag dock fått lite fart på min grötskalle. Det är känslan jag får när jag sover sådär länge på dagen, att hjärnan och resten av huvudet är full med gröt. Blir nästan mer trött än pigg men efter en liten stund så brukar jag vara på banan igen, kanske att den där koppen med kaffe gjorde sitt.
Jag har plockat undan, bäddat sängar, satt igång en diskmaskin och gjort mig och Evelyn redo för en liten tur ut. Evelyn vill cykla och jag behöver lite frisk luft. Vi tar en tur till affären över gatan, jag ska köpa en cola zero . Det är ju faktiskt helg och det är endast under helgen jag tillåter mig att ha zero hemma nämligen. Jag har länge varit beroende av drycken men slutade nästan helt att dricka den under graviditeten. Vill inte gärna trilla dit igen och dricka flera liter i veckan.
 
Ett par nyfödda bebisfötter på BB.
 
Ut var det ja!
 
/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback