Försäkringskassan.

Gooood morning!
Upp och Hoppa, Rise and Shine..
Jag står på tåget som tar mig till jobbet. Det är favoriterna från mello i lurarna och humöret är faktiskt på topp, trots att jag känner mig trött och sliten.

Igår när jag kom hem så låg det ett litet brev från försäkringskassan på golvet. Min graviditetspenning är beviljad, tjoohooo! Jag kunde redan ha slutat jobba i onsdags då penningen började gälla igår. Försäkringskassan har väl aldrig varit kända för att ge snabba svar på något direkt så att få svar samma dag som det börjar gälla är ju inte dåligt ;) 22 dagar kvar att arbeta but whos counting?

Imorgon ska jag till barnmorskan och mäta magen plus de andra kontrollerna hon gör. Då kommer jag nog behöva ställa mig på vågen, ska bli spännande att se vad jag gått upp och min gissning är en hel del. Helt sjukt att jag bara gick upp 5 kilo från första till sista besöket med Evelyn, vi kikade nämligen in i min journal sist jag var där. En enorm skillnad mot hur denna gången kommer att sluta, haha!

Time for work.


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback