Bortdomnad.

Alltså.. En sak som känns väldigt märklig, konstig och obehaglig är att jag under flera veckors tid upplevt känselbortfall/domningar på ena sidan av ryggen, ett område över latsen i princip. Jag har inte tänkt så mycket på det och inte haft känningar av det hela tiden men den senaste veckan har jag känt det konstant kan man säga. Det har alltså blivit mycket värre och nu känns det verkligen, lite svårt att beskriva känslan men tänk er som att det sticker osv när man har fått bedövning och den börjar släppa, eller som när man känner på ett ärr. Sjukt obehagligt och jag stör mig på det här minst en miljon gånger per dag, typ när tröjan råkar dras mot huden vilket den ju gör hela tiden.
Jag får nog fråga min barnmorska om det nästa gång jag ska dit, är säkert bebis som ligger och klämmer på någon nerv men inte mindre obehagligt för det. Det är säkert inte heller något man kan göra något åt, hoppas bara inte nerven kan ta skada av att ligga i kläm sådär i flera månader.

Tummen ner för den läskiga känslan iaf!
Förresten så har jag nu tydligen skaffat mig det obligatoriska gravidbordet upptäckte jag ikväll. Numera kan man använda magen som bord och balansera tallrikar och annat där. Mycket behändigt!


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback