Amma hit & amma dit!

Jag lade Millie i hennes säng för hela 40 minuter sedan, redan nu har vi slagit något typ av rekord. Så länge har hon inte sovit där inne (under dagen) på 1 ½ vecka. Då har vi hållt oss till 5 -15 minuter, av någon dum anledning. Det kommer antagligen inte hålla i sig så man ska väl inte börja hoppas på för mycket här inte. MEN man får vara glad för de stunderna man får och förhoppningsvis vaknar lillfisen utvilad.
Jag undrar om detta har något samband med mitt egna lilla experiment, nämligen att fylla på med lite ersättning efter vissa mål. Jag får känslan av att hon inte blir riktigt mätt till och från och att hon därför inte kan komma till ro ordentligt och somna en längre stund. Då försöker jag alltid truga för att se så att hon verkligen inte vill ha mer. Så nu blev det alltså amning och sedan slukade hon nästan 60 ml ersättning. Vi får se hur det lilla experimentet fortskrider, att tala om det för bvc kommer i alla fall inte på fråga. Där finns det oftast bara en sak som är det enda rätta och det är amning, hur jävla idiotiskt som helst kan jag tycka. Visst fine att bröstmjölk är det allra bästa för de små pluttarna men till vilket pris som helst? Vissa har ju världens problem av olika slag.
 
Jag går efter mottot - nöjd mamma, nöjd bebis och lika mycket tvärtom.
Om Millie nu kommer behöva fylla på med ersättning för att bli mätt och belåten istället för att vara gnällig och orolig tänker jag inte få dåligt samvete för det inte. Då får hon det bästa av två världar så att säga. Evelyn ammades bara till en början innan vi helt gick över till flaskan för att det helt enkelt inte fungerade för oss. Det blev människa av henne också, i alla fall so far ;)
 
Hela 7 veckor har hon hunnit bli, stora damen.
 
1 timme sedan jag lade henne nu. Still sleeeeeeeeeeeping!
 
/ Sandr0o
 
 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback