And the fight begins.

Nu har jag läst på lite om kramperna i vaderna, vad det kan bero på och vad man kan försöka göra åt det. Minns att jag hade det med Evelyn också men bara några få gånger tror jag och inte så att jag fick känningar hela dagen efter en natt med kraftiga kramper, som idag.
Herregud vad jag har haft ont i benen, känns lite som träningsvärk och som att det kryper och pirrar i hela benen. Inte ens de två alvedonen jag var tvungen att slänga i mig hjälpte för fem öre. När jag sista timmen fick sätta mig i kassan idag och slippa stå upp så tror jag att jag var en liten sväng upp till himmelriket, helt fantastiskt kändes det att kunna vila benen efter att ha stått upp i flera.

De här jäkla kramperna är ju vanligt förekommande som gravid. Det kan bero på bland annat kalciumbrist, att bebisen trycker på nerver som utlöser det hela, vätskebrist, magnesiumbrist och förvärras gärna om man står & går mycket (no shit). Nu är min plan att försöka förebygga kramperna. Man skall/kan då göra följande:

Dricka mycket mjölk/mejeriprodukter.
Stretcha vaderna under dagen.
Ta ett varmt bad/använda vetekudde innan läggdags.
Massera.
Dricka mycket vatten.
Använda stödstrumpor.

Det här med stödstrumpor har jag funderat på men inte riktigt kommit till skott men nu känner jag att det verkligen är läge att prova. Får nog försöka köpa det efter jobbet imorgon faktiskt. Mjölk tänker jag dricka som en liten kossa och min karl ska få massera mina vader här en liten stund (trots en massa gnäll, haha) och resten av kvällen blir det vetekudden på benen.

Krampen be gone...

Wish me luck!


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback