Routines.

Mina dagar är minst sagt enformade just nu och ser nästan likadana ut allihopa, den lilla skillnaden mellan dagarna är oftast bara om jag ska lämna Evelyn på förskolan eller inte.
Denna veckan har det fallit på Rs lott att lämna på förskolan och så hämtar jag hem bustrollet.
 
I natt har jag fått sova ganska bra och det hör verkligen till ovanligheterna. Vanligtvis ligger jag och vrider mig mellan 23-03, vaknar vid 06 och är vaken till 07.30 innan jag somnar om och vaknar igen vid 10-tiden.
I natt somnade jag nog runt 01 och då hade vi gått och lagt oss sent, så inte mycket vridande och vändande denna natten. Det tackar jag verkligen för då man kan bli hysterisk för mindre. Vaknade som vanligt vid 6-tiden och var vaken en stund men somnade sedan om till halv elva, lycka! Här är såklart inga kisspauser medräknade, det brukar bli allt mellan 2-4 per natt på sista tiden. Äter och kissar, det är det jag gör i princip!
 
 
Jag brukar ligga kvar i sängen och äta frukost fram tills 12 någon gång innan jag går upp, tar mig en dusch, plockar lite och sedan knallar mot förskolan vid 15 för att hämta hem Evelyn. Låter det givande?
Haha, jag njuter av att kunna ta allt i min egen takt och slippa stressa. Jag längtar inte tillbaka till att behöva flyga upp på morgonen, slänga i sig frukost, försöka se någorlunda presentabel ut och ge sig av mot jobbet och tillbringa 9 timmar där. NEJ TACK, jag är nöjd och glad!
 
I helgen däremot har R varit ledig och vi dessutom varit barnlediga då Evelyn varit hos farmor och farfar och busat. Det har varit fantastiskt skönt, ätit frukost i lugn och ro, slappat, kikat på film, ätit god middag och bara varit vi två. Vi fick lov att passa på för nu lär det dröja innan det blir läge för alone-time igen, nu är det bebisbubbla & familjebubbla som gäller framöver.
 
Imorgon har vi också andra planer då R är ledig. Då tar vi med Evelyn till Lek & Bus så hon får leka ordentligt, behöver jag nämna att hon längtar?
 
Se där.. Det händer ju faktiskt lite saker även om det känns som att alla dagar ser likadana ut.
 
/ Sandr0o
 
 
 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback