Träningsbloggar - tips tips tips.

Jag läser väääldigt många bloggar.
Allt från vänner & bekanta till modebloggar & "mammabloggar". Men de bloggar som toppar min lista är ett helt gäng med träningsbloggar. Jag tänkte tipsa om de allra mest inspirerande & vettiga, ur mina ögon sett.



Smaljeansen
Ett par smaljeans har väl de flesta längst bak i garderoben, numera kommer jag i mina efter
en lyckad formtoppning sommaren 2011 som var startskottet för den här bloggen. Jag som skriver är Elbe; träningsälskande tjej från småstaden som numera bor med kille och kiddo i Stockholm, jobbar inom media.
Grymt inspirerande brutta som alldeles nyligen startat en bikini bootcamp med egen facebooksida för dygnet-runt-pepp.


PT-Fia 
Jag skriver varje dag om helhetsbilden av hälsa där det sunda står i fokus. Jag skippar trendiga dieter, snabba lösningar och tror kombinationen av “lite av allt” och livsstilen i helhet är vinnaren till den långsiktiga hälsan.
Denna tjejen är typ hälsan själv, "renlevnadsmänniska" som pysslar med militarytraining som jag är väldigt pepp på.



Health and Science
Jag heter Martina & är civilingenjör inom bioteknik & medicinsk teknik med ett brinnande intresse för allt som har med hälsa att göra. Dedikerad LCHF:are sedan 2010 och tränar regelbundet tung styrketräning & löpning. Här skriver jag om lågkolhydratkost, naturlig föda & övergripande samband mellan kost och hälsa. Biokemiska resonemang blandat med min personliga nyfikenhet & strävan efter ett hälsosammare liv - min träning, recept, dieter & motivation i massor!
Kommer alltid med intressant fakta och det är mycket molekyler hit & dit som förklarar varför saker och ting är som det är. Sjukt lärorikt och ett stort plus i kanten för lchfen.

Axon
Jag är en Stockholmskille som älskar att arbeta med människor. Jag är färdigutbildad Naprapat vid Naprapathögskolan i Stockholm och innehar legitimation från Socialstyrelsen. Jag är även Lic. Styrketräningsinstruktör Lic. Personlig tränare Lic. Kostrådgivare och Diplomerad massageterapeut av Brachrådet svensk massage. Jag har över 10års yrkeserfarenhet och har bland annat hunnit med att vara medicinskt ansvarig för Djurgårdens innebandy samt våra kampsportsstjärnor Jörgen Kruth och Alexander Gustavsson.
Grym rakt igenom, spelar lixom ingen roll om du är rookie eller fullfjädrar gymjunkie. Mycket tips & trixs gällande precis allt.


Jag fullkomligt älskar Health And Science & Axon då de båda sprutar ur sig av sin kunskap & erfarenhet. Svamp som jag är suger jag i mig och försöker bygga upp min egen kunskap om kost & träning, hur allting lixom går ihop är väl en självklarhet men hur fungerar det egentligen inne i kroppen?
 Martina provar ofta nya saker och det är ju lite av min melodi, det var därifrån jag fick Warrior Dieten. Awesome!

IN & INSPIRERAS!


/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback