Mitt projekt.

Mitt nya projekt är min lillebror.

Jag ska få lite fart på slöfocken och få människan i form är tanken. Igår skaffade han gymkort igen efter ett uppehåll på sisådär 5 år och då hängde han dessutom mest i omklädningsrummet. Så igår var vårt första träningstillfälle, vi körde axlar, bröst & triceps. Jag visade övningar, hur han ska utföra dem och vad han ska tänka på. Tanken är att han ska köra ett 3 splittat träningschema. Axlar-triceps-bröst / rygg-biceps-baksida axlar / ben-mage. Jag kör likadant upplägg själv, förutom att jag kör axlar, bröst & triceps 2 gånger i veckan förtillfället.

Vi kör väldigt basic såklart och han måste få upp den icke existerande muskelbalansen, haha. Jag längtar redan nu tills jag kan få visa lite mer avancerat och olika sätt att träna på, var sak har sin tid. Lets get strong lillebror! Ikväll tänker jag mig latsdrag (smalt & brett), rodd i kabeln (smalt & brett), bicepscurl i kabeln (stående & "sittande") och så en del hantelövningar hoppas jag att vi ska kunna köra trots den taskiga balansen. Jag inbillar mig att det är lättare med biceps & rygg än axlar & bröst vad det gäller balansen men det kanske är lätt för mig att säga. Det återstår att se ikväll! I annat fall får han köra lite maskiner och jag kör mitt eget race på sidan. Haha! Ska bli skönt att bli av med lite aggressioner efter dagens pissiga arbetsdag!


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback