Lovely Friday.

Tjupp tjupp.

Varför går dagarna alltid fortare när man är ledig? Himla orättvist tycker jag.
Vi startade dagen med att ligga och mysa i sängen och kika på videoklipp från min mobil, Evelyn och jag. När det var dags för R att infinna sig på jobbet körde vi honom dit innan vi styrde mot Ikea. Evelyn ville självklart äta köttbullar (som alltid) och hon åt som en hel häst (också som alltid). Det är inte sällan som både jag & R häpnas över hur mycket hon faktiskt äter, som idag - 8 köttbullar, potatismos, lingonsylt och sås och det var inte allt för mycket potatismos kvar på tallriken vill jag lova. Lilla matvraket!

Ramarna jag åkte dit för fick jag med mig hem förutom att jag råkade köpa 4 st för små som jag ska åka och byta till större så fort som möjligt. Klart jag skulle glömma lappen jag skrivit upp måtten på hemma, typiskt?

Vi kom hem för en kort stund sedan efter att vi lämnat bilen till R (han slutar 22 och vill åka bil hem då, karlsloken haha). Vi tog tåget hem till Evelyns stora förtjusning, hon älskar att åka både tåg och buss den lilla damen. Sedan gick vi från stationen och hem. Jag visste att Evelyn skulle bli trött i sina små ben så jag förklarade för henne innan att vi kunde åka bussen om hon inte skulle orka hela vägen men hon skulle minsann orka gå sa hon. Så när vi närmade oss hem sa hon "Evelin trött i benen men jag orka hela väge hem" och så började hon skutta fram när hon såg huset.


Jag har städat här idag men jag måste dra sista svängen med moppen på golven så det är väl bäst jag sätter fart innan jag kan chilla i soffan. Imorgon är även papii R ledig. Jag älskar helg!

/ Sandr0o




Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback