Evelyn 2 år 8 månader & 4 veckor.

Hennes mun går i ett och det är ibland helt omöjligt att få tyst på na. Speciellt om man verkligen vill se något speciellt program på tvn, då babblas det som aldrig förr för att reta gallfeber på mammsen och pappsen.
Hon älskar att sjunga och har den senaste veckan börjat sjunga en massa olika truddelutter från förskolan, tidigare har det varit en fyra-fem låtar som hon hållt sig till men nu är det verkligen mängder. Inte känner jag igen alla inte men det är roligt när man hör att hon verkligen sjunger texten och har flera rörelser för sig samtidigt.

Hennes favoritord just nu är "MEN" som hon använder precis hela tiden. Om hon ska göra något så kommer det alltid ett "men" innan, typ som om vi är knäppa i skallen så fort vi öppnar munnen. Precis så låter det som på hennes tonfall! Andra favoriter är "va" som hon säger allt för ofta, dålig vana av mamma och pappa tror jag bestämt. Sen säger hon "va gör du mamii/papii/mofi osv" hela tiden, så fort man lyfter ett finger så får man den frågan eller om hon bara kommer in i rummet "va gör du mamiì?".

Hon har blivit väldigt frikostig med kärlek och sprider gulliga ord omkring sig. Det händer ofta att man får ett "jag älskar dig mami" eller "du är snäll mami" och en stor kram, bara som från ingenstans.
Det värmer i hjärtat ♥


Jag var inne och smygfotade min prinsessa alldeles nyss.

Om 1 månad fyller jag år. Om 1 månad & 1 vecka lyfter planet till Thailand. Om 2 månader fyller pappa R år. Om 2 månader & 1 vecka är det julafton.  Om 3 månader & 2 dagar har vi en treåring här hemma.

Varje dag måste tas tillvara på för den kommer aldrig mer tillbaka.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback