Enough is enough!

Dåligt med update här inne nu så jag kör en liten sammanfattning.

I måndags lämnade vi in våran bil på verkstaden, fixade till bromsskivor och bromsklossar plus det som vi fick anmärkning på av bilprovningen. I tisdags fick vi hämta hem bilen igen och blev många tusenlappar fattigare. Kul jul men skönt att ha bilen tillbaka!

I onsdags knackade det på dörren strax efter 08, det skulle tydligen bytas fönster i lägenheten. Självklart visste jag om att fönstrena skulle bytas, jag visste bara inte att det var just i onsdags så jag fick sätta fart med att ta ner gardinstänger och flytta runt prytlar. Jag & Evelyn flydde hem till mina föräldrar illa kvickt då dem höll på i hela lägenheten samtidigt. Kom hem till ett kaos (såklart) med byggdamm precis överallt. Städade undan det värsta då dem inte var klara förns vid 19.

Igår fick R storstäda efter byggkaoset. När han i princip precis blivit klar ringer det på dörren och där står en man som undrar om det läcker vatten inne hos oss. Efter en närmare titt under diskhon och kranen kunde det konstateras att det minsann läckte vatten hos oss, som läckt till grannarna under oss(!) och tur var väl det så att läckan upptäcktes snabbt! Rörmokarn kom och fixade till läckan men tyckte vi skulle köpa en ny kran då den tydligen inte var helt okej. R börjar torka upp vatten under diskmaskinen och får bryta upp golvet som fått vatten under sig och blivit skadat. Jippi va? VERKLIGEN! Nu står vi utan golv i nästan hela köket, med den förbannat fula plastmattan under som stinker apa. FY! Föreningen säger vårat ansvar och försäkringsbolaget säger föreningens ansvar, så var det med det. Så nu behöver vi ett nytt golv, någon som lägger det och en ny kran? Det är kul nästan jämt!!



För att toppa det här har Evelyn målat med någon penna som ej går att få bort på vårat köksbord (inte direkt litegrann) när R höll på att städa igår. Nu har madamen klottrat två gånger under Rs uppsikt, köksbordet nu då och sen på sitt rum för kanske ett år sedan. Wakie wakie daddy ;p
Så ett nytt bord står på önskelistan framöver..

Vi lägger till tre riktigt pissiga dagar på jobbet då jag rent ut sagt stressat ihjäl mig och varit påväg att få sammanbrott en miljon gånger per dag. Där har ni min vecka? Vad säger vi om det? Yääääjjjj typ? Not so much!
Imorse kändes det ganska grått och dassigt kan jag tala om.

Jag hoppas innerligt att morgondagen på jobbet ska flyta på smärtfritt för nu är jag trött på att aldrig hinna med ett skit förutom att springa omkring som en jävla blådåre överallt samtidigt. NEEEEJ NI, slutgnällt!

Happy happy freeeedag!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback