Nicke Nyfiken.

Evelyn låg i soffan mellan mig och R nu innan läggdags. Hon hade febertermometern framme och pratade en massa om allt möjligt. Hon berättade att "Tuttis" (hennes snuttis) hade "febe", "ont öra" och var "juk & dåli". Haha det är så himla roligt vad hon får alla idéer ifrån och är så duktig på att berätta och förklara ändå för att vara så pass liten. Apropå liten så fyller hon för sjutton 2 hela år på onsdag (inte imorgon då). Det är sanslöst vad tiden flyger fram. I två år har hon funnits hos oss, i två år har vi varit tre i familjen. Samtidigt som det känns som att hon alltid har funnits så känns det som att det var igår som jag och R låg i sängen och pratade sent på natten/tidigt på morgonen och värkarna kom från ingenstans och vattnet gick.
Två år.

Dags att börja planera födelsedagsfirandet lite smått. Räkna på hur många vi blir, vad jag ska baka osv. Måste ju provbaka innan så att jag vet att det blir bra.




Sedan en sisådär två veckor tillbaka max har Evelyn fått en solklar favorit. Hon fick nämligen en film av sin mormor för ett tag sedan och nu ska filmen kollas på varje dag i stort sett. Hon hinner knappt mer än att slå upp ögonen på morgonen innan hon glatt utbrister "titta dicke". Filmen är drygt en timme lång och jag blir lika förvånad varje gång när hon sitter i soffan helt stilla och tittar på hela filmen. Det är iofs inte varje gång hon tittar på hela för vi har ju en massa annat för oss men ändå, när hon tittar så sitter hon still och verkligen tittar.
Jag har tidigare funderat på det och undrat när de små liven egentligen börjar kika på film sådär som man själv minns att man gjorde när man var liten och jaa joo det gör vi tydligen här hemma nu. Jag måste införskaffa lite flera filmer tror jag. Vi kan inte titta på Nicke firar jul dagarna i enda. Det vore ju bra att önska sig i födesledagspresent annars kanske? Lite roliga barnfilmer att titta på för det är minsann mysigt att gosa ner sig i soffan och titta på film med det finaste jag har.
Barnfilm skrivs upp på önskelistan.
Astrid Lindgren-filmer eller annat spännande. Bara inte Teletubbies, det tål jag inte så det visar jag inte för damen förns det inte går att slippa längre. Haha.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback