Jul hos oss.

Halloj!

Jag har gått och blivit riktigt jäkla förkyld, fredag morgon var hemsk och efter jobbet på fredagen bosatte jag mig i soffa och lyfte inte ett finger under hela eftermiddagen/kvällen. Jag fick feber under kvällen men den hade försvunnit till lördagen då jag fick pallra mig iväg till jobbet, det går inte att sjukskriva sig nu inte. Hysteriskt! Mådde väl ganska pissigt under dagen igår och mår ungefär likadant idag, dunderförkyld men klart bättre än i fredags så det går väl kanske åt rätt håll trots allt?


Evelyn visar stolt upp vår finfina julgran som vi införskaffade i början på veckan.


Jag vill ha jul året runt för vårat vardagsrum är himla mysigt just nu.


Vi köpte en ny ljusgreja häromdagen och den är underbar. Ger ifrån sig värsta mysskenet!

Idag har jag varit ledig (jobbade extra igår som jag tagit på mig sedan länge) så jag och Evelyn har varit en snabb sväng på centrum och inhandlat några små julklappar och sedan shoppade vi med oss lite grejs hem så vi kunde baka pepparkakor. Vi tänkte egentligen göra ett pepparkakshus men det var slut på sån där färdig byggsats, inte tänker jag göra egna delar inte. Haha! Det fick bli vanliga pepparkakor helt enkelt. Men pappa R köpte med sig en byggsats när han åkte hem från jobbet så ikväll eller imorgon efter jobbet ska vi pyssla med det också. Mysigt!

Nu måste jag ställa mig och ordna klart middagen som blir kokt torsk med äggsås och potatismos. Jisses så gott det är!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback