Sjukstuga.. All over again!

Evelyn har över 39 graders feber och spydde ner hela mig en stund innan läggdags. Jag tyckte hon kändes lite varm när jag kom hem men tänkte inte mycket mer på det då min lillebror var här och fixade med golvet och jag var mitt uppe i att laga middag. Strax innan läggdags tycker jag att hon faktiskt fortfarande är varm, glansig i ögonen och mosig så jag tog tempen - 39,5 graders feber, stackars lilla liten. En kort stund efter när jag går med henne i famnen spyr hon världens blaffa och prickar så att allting hamnar innanför min tröja och sedan rinner ner och ut under tröjan igen. Hallelulja! Ett bad och alvedon till tösen innan hon somnade i pappa Rs famn i soffan och vi kunde lyfta in henne. Imorgon blir det till att åka till jobbet och öppna vid 8 för att sedan åka hem när pappa R kommer till jobbet vid 10 annars hade det blivit kaos för tjejen jag skulle öppna med kan inte öppna. Det blev en bra lösning och jag hoppas dem klarar sig imorgon under dagen, vad gör man?

Nu är jag så trött på alla dessa febertoppar och mådåligt-tider att jag spyr. I fredags var jag hemma med feber. Igår och idag har pappa R varit hemma och imorgon blir jag hemma med lillis om man bortser från 2 timmar. Suck! Jag hoppas vi blir immuna mot alla förskolebaciller snart för detta går ju fan inte. Pengarna försvinner ju om man ska ligga hemma och vara sjuk.

Håll tummarna för att Evelyn tillfrisknar illa kvickt. Denna gången inte bara från febern utan även från slemhostan hon fått och den snoriga näsan. Snälla snälla snälla, så vi kan få ett slut på detta en gång för alla..

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback