Ögoninflammation.

Det verkar som att båda mina älsklingar har åkt på ögoninflammation. Det var flera dagar sedan som jag tyckte Evelyn var ovanligt "kladdig" i ögonen men reagerade inte mer på det just då men nu när det fortsatt så har jag misstänkt ögoninflammation. Pappa R såg suddigt i söndags men tänkte väl inte så mycket mer på det förns det sedan började klägga dagen efter. Nu är R är alldeles röd, svullen och geggig i ögonen så är vi nästan säkra. Idag när pappa R hämtade lilltjejen på förskolan hade fröken Monika talat om att Evelyn varit varig i ögonen under dagen och om det fortsätter vara så kommer hon inte få komma till förskolan då det är väldigt smittsamt.

På vårdguiden står det som så;
"Barn som har ögoninflammation med röda ögon och lite kladdigt sekret i samband med en lindrig förkylning behöver inte vara hemma från förskolan om de mår bra för övrigt. Barn som går på förskola ska vara så pigga att de orkar delta i alla aktiviteter. Barn med allergibesvär i ögonen behöver inte heller vara hemma."

Jag upplever att Evelyn har en väldigt lindrig släng av ögoninflammation då det inte kletar överdrivet mycket och hon annars är sig själv. Vårdguiden tycker att Evelyn inte behöver vara hemma från förskolan men det tycker tydligen förskolan. Vi får väl se om hon blir hemskickad imorgon eller inte för det är ju lite svårt när vi inte har någon direkt diagnos på damen utan drar våran egen slutsats.

Har det inte gått över inom en vecka så ska vi uppsöka läkare iallafall, sägs det.
Vi hoppas det går över på dem båda illa kvickt!

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: cattis

Nu när jag sitter o läser bloggen din så kommer ja på att ja inte svarat på ditt sms. Bra där jag ;)

Usch med ögoninflamation.. d har ja oxå haft blä! Smittar som tusan så se till att R o E tvättar händerna ofta o har egna handdukar ;) Så att inte även du blir redeye.



ang ditt sms.. ;) När på torsdag isf? Tror nämligen att vi skulle ha en liten familjemiddag då min syster skulle komma när ja nu e hemma.. osäker om d blir på onsdag lr torsdag. Om d blir på torsdag så kan ja ju iaf på dagen lr senare på kvällen isf ;) vi löser d! va e dina planer för fredagen då kan man undra? :) Puss

2010-10-06 @ 17:33:25

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback