DRAAMA!

Dåligt med bloggning men det är inte så underligt när man jobbar 12-22.
Jag tänkte berätta lite snabbt om den otäcka händelsen på jobbet i måndags.

Det var en man som kom in och krävde att få gratis mat. Jag kände igen mannen sedan ett tidigare besök och vet att han är alkoholist. Han började högljutt gorma om att han skulle ha gratis si och gratis så för han hade minsann blivit missnöjd en gång förut. Han skulle ha maten till sin bror som låg på dödsbädden och ville ha sin sista måltid men han skulle inte betala. Han tjoade om godwill hit och godwill dit och vi var alldeles för unga (vi läser tydligen barbietidningar också?) för att förstå oss på detta. Han hade redan här hotat oss flera gånger. Efter mycket om och men knallar han in bakom kassan och tar tag i en hamburgare och börjar vifta med den och skriker fortfarande en massa skit om allt mellan himmel och jord, väldigt osammanhängande. Han ställer sig öga mot öga men en tjej på jobbet och uppträdde extremt hotfullt och tillslut går hon och hämtar telefon och talar om att han antingen får gå ut härifrån (olaga intrång eller vad det kan heta?) eller så ringer vi polisen. Efter en liten stund där ger han sig och går utanför kassalinjen igen men ger ändå inte upp. Det kommer en man med sin fru och ska handla mat och då börjar den sinnessjuka människan att bråka med honom och trycker upp en pingvinstång i ansiktet på honom och undrar om han inte ska smaka för han är ju så tjock. Då ryter mannen ifrån och en stund senare lämnar han oss äntligen men först hinner han spräcka en ballong med en kniv han hade på sig.

Alltså, våran hjärtan bankade i 120 för att vi var så uppjagade. Riktigt obehagligt det där faktiskt. Det bästa av allt är att det sitter ett flertal män ute i matsalen och tittar på det hela utan att ens reagera för fem öre. De bara småler och skakar på huvudet. Det här var absolut ingenting man bara skrattar åt för det var allt annat än roligt och det var inte en "vanlig" alkoholist som förde lite oväsen bara. Nejni, någon reaktion borde man kanske fått?
Eller tänker alla människor - "det är inte min syster, mamma, kompis så jag bryr mig inte".




/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: Kim

Men alltså! Vílken jävla idiot! Vad sa/gjorde Louise?!

Postat av: Sussie

Men vad i helvete! Snubben hade ju för fan en kniv! Fyfaaan. Glad att du är okej iaf! Kram

2010-10-21 @ 09:05:41
Postat av: sanna

vilket mongo.. hade jag varit där hade jag fan dragit honom i örat!! Eller bett största killen jag såg göra det iaf!



fucking asshole!

2010-10-21 @ 19:24:31
URL: http://sanini.blogg.se/

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback