På äventyr i fjärilshuset.

Idag har jag och Evelyn varit på äventyr medans pappa R har latat sig framför tvn. Vi plockade upp Cattis påvägen och sen for vi vidare mot Hagaparken.

Vi har nämligen varit på besök i fjärilshuset idag. Nu får ni vara beredd på en ordentlig bildbomb, så mycket som det finns att se där inne.

Alla bilder är klickbara som vanligt.


         
Bilderna blev suddiga till en början på grund av fuktigheten.

         
Spana på firrarna. Ful satans fisk.

    
Läbbig ödla. De där äckliga sakerna som hänger har fjärilarna bott i.

         
Härlig blomma. Sverigefåglar som trodde dem var katter och mjauade. Evelyn  jag.

         
Skum växt. Världens minsta banan.

         
Svettiga så in i bomben.

         
Nu sticker jag ivägpå egna äventyr. Fiskarna fick mat.

         
Cattis & Evelyn spanar in pippifåglarna. Dem hade sjukt mycket fina tulpaner överallt. Evelyns hår blev sådär gulligt lockigt av all fukt.

         
När vi kände oss klara inne i hettan var det dags för lite lunch för lilla fröken.

         
Mätt i magen och trött. Dags att klä på sig och gå till bilen igen. Men inte utan elefanten och allra helst ska man stanna lite ibland och gosa med den påvägen. Sötnos!


Påväg till bilen.


Det var en rolig liten tripp som omväxling i vardagen. Dessvärre så blev jag lite besviken på att det var så litet, man hade gjort hela stället på 30 minuter skulle jag tro. Men mysigt tycker jsg ändå att det var, tur att vi hade världens bästa Cattis med oss.
En sak som är säker är att det var hysteriskt varmt. När vi kom in i första rummet kändes det som att man skulle svettas bort en smula men det var ingenting mot hur varmt det var i rummet med fjärilarna. Jisses. Svettig som tusan, fräsch man kände sig.

Förresten så vet jag inte riktigt vad som hände med texten i inlägget, helt plötsligt blev den pyttepytte. Hmm.



De tre musketörerna, haha.

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mormor säger 3 fina tjejer Lillis säger nej

2010-04-13 @ 20:37:55

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback