Blixtar & Dunder.

Hej hej hallå.

Vi har varit på Kista idag och promenixat omkring och kikat i butiker i brist på annat denna gråa regniga dag. Var ute efter strumpor med halksskydd till Evelyn men hittade dessvärre bara två par i henne storlek. Får kika mer efter det en annan dag. Vi behöver strumpbyxor till hennes höstgarderob också eftersom hon hunnit växa ur alla sina under sommaren men sen behöver vi nog ingenting mer. Om det inte kommer upp något som vi behöver ytterligare till dagis men det ser vi då.

Jag och pappa R har stått ute på balkongen en stund och försökt ta reda på vad sjutton det är för blinkande som lyst upp hela himmlen under senaste 15 minutrarna. Trodde det var blixten men eftersom det inte hördes någon åska så blev vi tveksamma men det måste ju såklart vara så. Det blixtrar som bara tusan och hela himmlen blir alldeles vit. Snart kommer nog åskan. Jag tror aldrig jag sett blixtar utan att höra åskan så jag sitter här helt fascinerad! Jäkla oväder!!!

Imorgon ska det inhandlas märkpenna för att märka alla Evelyns kläder inför dagis. En pärm så att vi kan få ordning på alla papper. Gå igenom dagispapprena. Skriva ut en bild på Evelyn med vatten som är förskolans tema för höstterminen.

Jag har en del bilder att visa er från Lekpalatset i Veddesta och från Steningebadet igår bland annat. Det har jag förhoppningsvis tid för imorgon men allra helst skippar jag datan nu när semestern och mammaledigheten lider mot sitt slut. På tisdag börjar pappa R jobba och Evelyns inskolning på dagis drar igång. Trippelfy, vi försöker att ignorera det här hemma. Usch, även om det nog blir bra på så himla många vis så är det jobbigt. Evelyn blir stora tjejen!

/ Sandr0o




Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback