Fix, fix & mera fix.

Idag har vi varit på Ikea med min mamma för att byta rullgardinen i Evelyns rum som bara ramlade ner hela tiden. Så nu har vi äntligen en rullgardin i hennes rum som man kan dra upp utan att den ramlar ner igen. Nu har vi ju haft den nere en tid just för att den ramlar ner stup i kvarten. Det ser så himla trist ut.
Jag kunde äntligen ställa lampan jag köpt till hennes fönster där den skulle vara istället för på hennes hylla som den stått tills idag.
Fick ett ryck och möblerade om i hennes rum också. Jag tror det blir mycket bättre som jag ställde allting idag men vi får se hur det känns när jag vaknar imorgon och vad R säger när han ser det. Nu behövs det verkligen få upp gardiner i hennes rum men då måste vi först få hit någon som kan låna ut en borr så vi kan borra nya hål. Inte allt ska vara enkelt inte. Men gardiner och "pynt" i fönstret står på tur.

Jag har rensat ur byrån i hallen och slängt en massa papper och skit som jag hittat lite varstans. Nästa fixprojekt blir att slänga undan lite vinterkläder och skor, även om vädret ser ut som det gör så vägrar jag att ha vinterkläder på mig. Lutar åt en fixardag när R är ledig på söndag, skönt!

På kvällen kom det en karl och köpte våra utemöbler, wiho. Dem fick nämligen inte plats på balkongen då våran förra var mer fyrkantig och denna avlång. Så nu måste vi ut på jakt efter nya utemöbler också. Det kan nog bli lättare sagt än gjort.

Snart är det läggdags. Imorgon blir det nog Öppnis och lite centrumspan.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback