En sköldpadda på vift.

Igår var vi som sagt hemma hos Rs föräldrar och åt middag. Innan dess gick vi en liten sväng på centrum för att byta ett par byxor till lillan och kika lite.

    
Vi fick med oss Pluto hem från Rs föräldrar. Han åkte snålskjuts på mig till bilen.

Idag har jag och Evelyn haft en riktigt bra dag tillsammans. Vi gick en promenad till affären för att posta ett paket till hemlig mottagare. Jag kan ju inte avslöja det hela här i bloggen innan paketet ens kommit fram. När vi kom hem igen lekte vi lite och sedan satte vi igång och städade för hela slanten. Evelyn lekte på golvet och diggade till "vart ligger landet där man böjer bananerna" och "jag är en gummibjörn"-låtarna. Det var riktigt kul att städa faktiskt (surprise surprise) när Evelyn var så glad och tyckte det var jätteroligt när jag dansade omkring här hemma samtidigt som jag städade. Vi tog en liten paus för att Evelyn skulle äta lite ordentlig mat, lite åt hon allt men det är ju inte direkt några stora mängder egentligen. Hon kommer leva på välling tills hon är vuxen men vi får vara glada för att hon äter lite trots allt.



En busig liten tös som vilar i soffan efter all lek.

Evelyn har varit hur lätt som helst att ha och göra med idag. Suttit på golvet jättemycket själv och busat runt. Det är underbart nu att hon klarar sig lite mer själv så att hon kan sitta och leka på golvet och så när jag behöver ha armarna fria till annat. Det går så mycket fortare att fixa och dona här hemma då.


Evelyn redo för en liten promenix i det fina vädret. Det var ju hysteriskt varmt ute. Jag trodde jag skulle svettas ihjäl och lillan med så hennes tjockare tröja flög av illa kvickt.


När vi traskade ner för den slingriga backen påväg hem från affären igen så möttes jag av denna lilla filur...


    
En sköldpadda.

 Mitt på gatan bara sådär. Ska dessa små djur verkligen springa omkring i det fria på det här viset? Jag är inte så påläst om sköldpaddor direkt. När jag hade kommit ner för backen fick jag nästan dåligt samvete för att jag lämnat den där alldeles ensam. Ingen närhet till vatten fanns det heller. Den stackars lilla kraken vill väl till vattnet?

Imorse vaknade jag förresten av att Evelyn står upp i sin säng så nu är det ta-mig-sjutton dags att sänka sängen. För det har aldrig hänt tidigare att hon själv satt sig upp för att sedan ställa sig utan vi har alltid satt henne och så har hon rest sig själv. R kommer hem om en timme ungefär så då måste vi ta tag i det projektet för några olyckor vill vi inte vara med om inte.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback