En dag närmare helg.

Klockan är redan halv sex, dagen har bara sprungit iväg känns det som. Vi tog en promenad i strålande solsken som ger sådan himla energi och en snabbhandling på Ica, bara där slog vi ihjäl en två timmar ungefär. När vi kom hem åt Evelyn en sen lunch, hon åt riktigt bra faktiskt. Jag satte igång och lagade middag, jag lagade en slags indisk gryta eller vad man nu ska kalla det som jag och Cattis gjorde tillsammans när Evelyn var nyfödd. Det är sååå satans gott alltså. Jag har redan lagt in receptet en gång här förut för hundra år sedan men jag slänger faktiskt in det igen, bara för att det är så gott. Receptet är vegetariskt som ni ser men denna gången slängde jag i kyckling då det måste passa karln i huset också och det blev hur bra som helst.

8 portioner
4 stora kokta potatisar
3 burkar kikärter (à 410 g)
2 gula lökar
1-2 röda hackade chilifrukter
4 vitlöksklyftor
2 msk färsk riven ingefära
2 msk rapsolja
2 burkar krossade tomater
1 burk kokosmjölk
2 tsk salt
1 krm nymald svartpeppar
2 tsk gurkmeja
1 1/2 msk garam masala

1. Skär potatisen i mindre bitar. Spola av kikärterna genom durkslag.

2. Hacka lök, kärna ur och finhacka chilin.

3. Fräs lök, pressad vitlök, chili och ingefära i olja, häll på tomater och kokosmjölk och koka ca 15 min. Smaka av med salt, svartpeppar, gurkmeja och garam masala.

4. Tillsätt kikärter och potatis och låt puttra ett par minuter tills de är varma. Servera med turkisk yoghurt och bröd att doppa i grytan. MUMS!



Efter det har vi lekt en del och sedan kikat på Gossip Girl. Nu ligger trollungen och sussar sin sista nap för dagen och jag tittar på Förkväll. Resten av kvällen blir det lek, mys och tvtittande. Jag ska försöka damsuga och diska också, fy så tråkigt men välbehövligt.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback