80års kalas i Örebro.

Nu är det dags för en uppdatering om vad jag och lillan hade för oss i Örebro.
Jag startade dagen tidigt med dusch, packande och iordning fix. Det är mycket saker som ska med när man har en liten bebis.


 

  
Lillan fick ha sin matstol som skydd i regnet. Busfröken hade sparkat av sig strumpan.


Vid halv elva tiden släppte R av oss hos mams och paps, packade över allt ifrån våran bil till deras bil och sen iväg. Lillan fick mat samtidigt som vi rullade iväg. Efter en liten stund somnade hon sedan och sov i en halvtimme.
Under resten av resan sov hon. Det tog oss 2 timmar och 5 minuter att komma fram.
Resan gick hur bra som helst - mat, sova och sedan sitta och titta utan några pip.
När vi kom fram åt vi lite lunch och det förebereddes för 80 års kalas. Evelyn var hur glad och lycklig som helst, hon log mest hela tiden och var fullt upptagen med att titta på folket runt omkring sig.

      
Förbereda mat. Långbord. Lillan sover på verandan.

     
I det inglasade rummet var det långbord. Min farmor puttsar lite på toaletten. Farfar fixar med blomma.


Mitt i allt stoj så somnade lillan i sin vagn ute på verandan och sov ett himla bra tag tills gästerna började rulla in och medans min farmor hade presentöppning. När presentöppningen var klar kom ett skrik och det var min signal, lillan var vaken och ville ha mat.

  
Det bjöds på champagne och tilltugg när gästerna anlänt. Presentöppning ute i solen.


Nu verkade det som om lillan hade tröttnat på att vara på kalas lite smått,
hon ville inte vara med för de mesta (en liten stund gick bra) och blev ledsen när någon tittade på henne.
Innan middagen gick gästerna tipspromenad, jag kunde tyvärr inte delta då jag hade en liten bebis att gå omkring och bära på men det är sånt som händer. Vi åt middag, grillspett med miljarder av varianter på potatissallad och annat smaskigt. Glassbomb till efterrätt och tårta och kaffe ännu senare på kvällen.
Jag fick spendera en del tid i deras vardagsrum då lillan inte ville vara med och var kinkig men mellan varven kunde jag
sitta med resterande människor och fika när lillan sov i vagnen eller var hos sin morfar.


Morfar fick bära lillan en stund.


Helt otroligt att lillan gick med på att vara hos sin morfar iallafall, det trodde jag aldrig.
Det har ju inte gått så bra på sista tiden för henne att vara hos någon annan än mig och R. MEN kors i taket då gick det bra! Skönt det..

Lillan kände för att krypa till kojs vid elva tiden. När jag då återvände till bordet hade alla gästerna gått hem, typiskt min
tur men vad gör man? Min farmor och farfar hoppade i säng och vi andra som var kvar satte igång och spelade lite spel.
Alltså jag, mams, paps, lillebror, faster +  man, mina tre kusiner + en av dennes tjej var med och spelade.
Vi spelade musikmatchen, man lyssnar på en del av låten (utan text) och ska komma på vad det är för låttitel och artist.
Till varje låt fanns en följdfråga. Vi satt uppe och spelade och skrattade fram tills halv tre tiden. Då var det
dags att krypa till kojs. Mitt lag vann för övrigt.

Jag var måttligt trött när lillan vaknade strax efter sju och ville ha mat. Vi somnade om och vaknade vid tjugo i nio.
Efter en timme sisådär klev resten av människorna upp. Vi åt brakfrukost som bestod av frukost och gårdagens rester.
Vi hade tillomed efterrätt eftersom det blev kvar av tårtan. Inte fy skam att ha efterrätt till frukost inte.

Sedan packade vi ihop oss och satte oss i bilen och rullade hemåt mot Stockholm igen. Bilresan hem gick inte lika bra för lillan men det var ingen större fara ändå. Hon skrek lite då och då men det är sånt som händer.

Det var jätteskönt att komma hem igen. Packa upp och sedan ta en lång och härlig dusch.

Nu är iallafall första resan med lillan avklarad. Visserligen ingen lång sådan men tillräckligt ändå.
För att sammanfatta det hela skulle jag nog säga att det gick bra. Dock skulle det ha varit otroligt skönt om R varit med
 för att kunna få lite avlastning lite då och då. Men nästa tripp till Örebro blir till midsommar när det vankas bröllop
och då ska R med. Skönt som tusan.


 

/ Sandr0o



Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback