Kiss i byxan och ha det bra. Ligga lite och fundera. Varmt och skönt som en sommardag. Jag tror jag kissar lite mera.

Så bra gick det för oss ikväll. Lillan har sovit sedan klockan nio. Nu när klockan har slagit läggdags tänkte vi att blöjbyte och pyjamaspåklädning skulle gå så smidigt som möjligt för att slippa att Evelyn skulle vakna till ordentligt. Vi förbereder med den enda rena pyjamasen vi har kvar och bär henne till skötbordet och tar av henne blöjan och sin klänning, so far so good. Evelyn vaknar inte mer än att hon sträcker på sig lite. R tar fram en ny blöja, tittar upp på mig. Han tittar ner igen och utbrister "Nej fan, hon kissar"! Jag svarar "Jo tack, jag har kiss på halva armen." Så mycket för den enda rena pyjamasen som nu är helt nerkissad, grattis till oss. Jag går för att försöka hitta något annat att sova i varpå R som vanligt ropar "hämta åkpåsen". Stackars människa har fortfarande inte förstått att åkpåsen har man i vagnen när det är kallt ute. R ville såklart ha en sovpåse som lillan kunde sova i, som vi aldrig brukar använda. Han har blandat ihop det hela en aning.

I vilket fall som helst sitter lillan nu i sin papiis famn och äter mat, iklädd sovpåse/åkpåse. Allting gott och lillan sover vidare trots kiss-incidenten som fick henne att vakna till rejält.

Jag har ingen lust alls att sitta och ladda in kort från kameran just nu, klockan tickar iväg illa kvickt och jag känner för att hoppa i säng. Så imorgon kommer uppdateringen från våran dag i staden med tillhörande bilder. En underbart bra dag ska ni veta att vi har haft iallafall men som sagt, mer om det imorgon!

Godnatt kära vänner!


/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback