Utemöbler.

Dagen är slut och jag ligger i soffan och bloggar medans R försöker få lillan att somna, det verkar ge resultat nu då jag hör hennes djupa andetag och inget mer, inga grymtningar eller liknande. Så snart är det dags för mig och R att krypa till kojs vi med.

Ikväll har jag varit hemma hos mams och paps, jag skulle lämna mammas bil hemma så att morfar kan lämna in den på verkstaden imorgon. Jag hade bestämt att jag skulle träffa Fia ikväll men jag förstår inte hur jag tänkte då eftersom jag inte kunde ta mig hem förns R slutade klockan 22 men jag löste det hela ganska bra genom att bjuda hem Fia till mina föräldrar istället. Så där har vi spenderat kvällen framför Den rätte för Rosing, DH och lite Brothers And Sisters. När R kom satt vi och pratade en stund men sen var det dags att åka hem och förbereda inför natten.

Häromdagen köpte vi hem ett badskum och en babyolja som ska hjälpa till så att barn sover bättre och slappnar av. Rutinen nu på kvällen är att först äta, sedan bada och efter det lite massage med oljan. Ibland äter hon lite till innan det är läggdags. Innan vi började med den här badgrejen på kvällen brukade hon vakna en gång under natten mellan 4-6 och sedan somna om men nu har hon sovit till sjutiden vilket är jätteskönt, varenda lilla timme med sömn är mycket värd. Vet inte riktigt om det beror på oljan men den luktar iallafall fantastiskt gott!

Imorgon jobbar R 9-15 och det innebär att det är jag som får gå upp när lillan vaknar tidigt på morgonen. Inte så kul när man är trött men å andra sidan så får jag sällskap hela eftermiddagen imorgon och så är han ledig på torsdag också. I vanliga fall brukar vi turas om att ge mat varannan natt ifall han inte börjar tidigt.

För övrigt fick jag hem reklam från Jysk idag med en himla massa utemöbler. Då insåg jag att det är dags att börja kika runt på utemöbler att ha på balkongen nu när våren närmar sig. Fantastiskt skönt att sitta ute och äta, läsa bok, sola (you name it) när vädret tillåter.

Godnatt...

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback