Matlagningstips.

Maten var underbart god. Jisses vilken höjdarmiddag det blev. MUMS!!!
Hur enkelt som helst att göra också. Vips så var det klart.

Så här gör du:
Jag använde mig av både fläskfilé och kyckling då vi hade kvar fläskfilé från igår men det går givetvis bra att bara använda en av dem. Först stekar man bacon så att den blir knaprig. Häll av baconet på lite hushållspapper så att det rinner av lite. Sedan fräser man köttet/kycklingen i en stekpanna, saltar och pepprar. Lägg över det i en ungsform.
Skiva banan och lägg över köttet i ugnsformen. Häll ut saften ur burken med mandarinklyftor och fördela precis som med bananen. Blanda matlagningsgrädde, curry, mango chutney och vitlök och häll sedan över i ungsformen. Sist så sprider man ut baconet i formen och ställer in det i ugnen på 175 grader i 20 minuter.
Jag använde 2,5 dl matlagningsgrädde, 3 msk mango chutney, 3 tsk curry, 1 banan, 1 burk mandariner och 1 stor vitlöksklyfta.
Serveras med ris.

Testa testa testa, mina vänner!

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback