Kalasdag.

Imorse tänkte vi promenera bort till badet i någon timme men allt eftersom fler moln intog den blåa fina himlen så lät vi bli. Istället åkte hela familjen och handlade lite smått för att fylla på skåpen här hemma. Evelyn fick med sig en massa barnmatsburkar hem så nu behöver vi inte köpa det på ett bra tag skulle jag tro. Nu återstår det bara att se om hon tycker om dem vi köpt hem idag, en del av burkarna är redan favoriter. Vi måste ju ha några säkra kort här hemma.

Jag fick ett sms av Sanna på förmiddagen. Hon ville shoppa gravidkläder (läs tjockiskläder). Givetvis ville jag följa med på det, fick ju spana på kläder jag med. Fick med mig en kjol, ett par legging och en klänning hem. Nu får det vara nog på shoppandet för ett tag!

När jag kom hem vid sjutiden satte jag igång och lagade middag, TACOS. Det var längesedan vi käkade det, en kär favorit. Efter maten blev jag verkligen proppmätt så vi har väntat med efterrätten som jag köpte med mig påvägen hem från Kista, jordgubbar. Nu har lillan precis somnat så vilken sekund som helst ska vi mumsa i oss jordgubbar med glass & grädde. Sommarkänsla på det ni.

Igår hemma hos mams och paps fick Evelyn smaka grönsaker med kalvkött från en barnmatsburks som de köpt hem. Den var ingen höjdare, hon bara knep med munnen och spottade ut. Vi testade den idag igen men det var samma sak. Vi får väl hoppas att hon tycker om de burkar som jag köpt idag istället!

Imorgon är planen verkligen badet om det är fint väder. Jag vill, jag vill, jag vill. Jag får nästan panik av att vara inne nu. Jag vill ha fint väder, det är så skönt att vara ute i friska luften och framförallt att steka fläsk.
Men om det nu inte skulle vara fint väder glider vi nog iväg till något centrum för att spana lite. Nog spanat för mig iofs men R vill nog spana lite skulle jag tro. 


Kvällsborstning av lilla bissingen.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback