Bilder från dagen.

Idag har lillan varit en hejar på att sitta själv. Jag mjukade upp på golvet med täcke och kuddar så att hon skulle kunna sitta där och leka en stund. Det gjorde hon så duktigt så, hon tippade ju över några gånger såklart men hon har blivit kalasbra på att sitta utan stöd.
När jag satte henne i vagnen mot ryggstödet hann jag inte mer än att vända mig om så att hon satt sig upp själv istället. Hon skulle minsan inte sitta mot något jäkla stöd inte.


    
Sitta på golvet och leka.


    
Sitta själv i vagnen var visst poppis.

    
Se vilken duktig tjej.


     
Lite lek i gåstolen har vi hunnit med också.

På kvällskvisten gjorde jag och Evelyn oss klara för att promenera upp till Ica och handla lite ingredienser till att göra muffins. Väl utanför dörren ser jag att det har hunnit börja regna. SUCK! Jag som såg fram emot lite frisk luft och att få komma hem och kunna baka de muffins som jag tänkt mig. Hade så förbannat tråkigt och eftersom jag tycker det är roligt att baka så why not. Vi ska till Rs föräldrar på middag imorgon så då passade det ju bra att kunna ta med lite muffins dit, vi kan ju inte ha hur mycket skit som helst här hemma.
Istället fick jag slänga ihop av det jag hade hemma, det blev banan & nutella muffins. Resultatet blev lyckat men till nästa gång för att göra dem ännu mer smarriga ska jag ha mer banan och mer nutella men det kan man ju inte veta när det är första gången man provar. Jag skickade iallafall iväg ett sms till R om han kunde köpa med hallon & marsmallows (?) så att jag kunde göra de muffins som jag egentligen tänkt. Vad kommer karln hem med tro? Hallon, jovisst där lyckades han. Och MARÄNGER? Vilket misslyckande... Jag får istället sticka iväg och handla det imorgon och baka innan vi åker iväg. Grattis. Men det löser sig det med.

Lillan fick något ryck nu på kvällen och fick för sig att gallskrika i 40 minuter, vad det nu kom ifrån. Mitt i alltihopa så lägger hon världens jättespya över båda oss och en stund efterråt somnade hon. Det kanske var den som störde henne, vad vet jag. Ett helvete hade vi för en stund iallafall.

Nu ska jag bjuda R på en av mina muffins medans vi tittar på Criminal Minds. Sen blir det sängen.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback