Mycket tankar är det.

Jag känner en smärre panik över allting som ska hinnas med.

  • Jag behöver mer kläder till prinsessan.
  • Vad ska jag packa i BB-väskan?
  • Jag har ingen väska som skulle kunna tänkas få plats med det som behövs i BB-väskan. Handväska eller hockeytrunk? I dont think so.
  • Jag måste köpa hem några blöjor, hur stor blir lillan? Vilken storlek på blöjor ska jag ha, 2-5 kg eller 3-6 kg? 
  • Helst av allt skulle jag vilja att babyskyddet också fanns hemma ifall det blir dags, när får vi det egentligen?
  • Vad behöver jag egentligen ha hemma innan lillan kommer? Listorna som finns kan vara hur långa som helst. Är verkligen allt nödvändigt?
  • När kommer hon att vilja titta ut egentligen? Låt mig slippa gå över tiden, snälla..
  • När kommer KS att höra av sig så att jag får gå på tillväxt ultraljudet och titta så att allt är okej? Hoppas dom inte ringer en dag när R har tagit bilen till jobbet. Då är jag ju mer eller mindre fast hemma.
  • Jag har inga kläder att ha på mig längre. Allting känns trångt och litet förutom Rs mjukisbyxor som han inte vill att jag ska ha på mig för att jag töjer ut dom med magen. Har ni hört en sådan fräckhet?
  • Det har blivit så fasligt kallt ute och jag har ingen jacka som går att knäppa igen över magen. Detta resulterar i att det blir alldeles för kallt att gå ut. Jag skulle gärna gå på promenad nu när det är så fint väder men då kommer jag och lillan i magen frysa så in i bomben mycket.
  • Kommer jag att komma ihåg hur man andas när det väl är dags? Mitt stora mål är att inte bli hysterisk eller liknande.
  • Jag längtar så mycket tills det är dags. Just nu lyssnar jag på varenda signal kroppen ger mig i hopp om att det är dags inom en snar framtid.
  • Oj vad ont det gjorde nere i magen? Vad är det? Förvärk? Jag vet inte..


Jag tror jag ska ta tag i klädproblemet lite senare idag. Tänkte inhandla några fler bodys och så några mjukisbyxor till lillan och sedan imorgon ska jag försöka tvätta upp alla kläderna med allergitvättmedlet som jag köpt. Ska också försöka bestämma vilka bebiskläder som ska följa med till BB. Det kommer bli lättare sagt en gjort, vadå beslutsångest?
Imorgon ska även Hanna Panna komma förbi och hälsa på mig, trevligt med sällskap må jag säga. Det är det verkligen brist på förtillfället när R alltid jobbar sent. I helgen är han iallafall ledig och från torsdag till söndag ska vi vara kattvakter till Bamse. Det kommer bli mysigt. Gosmys med kissen.
I nästa vecka tänkte jag ta mig i kragen och träffa Cattis också, om hon har tid för det dvs. Grattis till mig. Det är nog verkligen dags att sätta fart och träffa lite vänner nu tror jag sen har man väl fullt upp under en period kan jag tänka mig.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: Anonym

Cattis har så mkt tid nästa vecka för att träffa sitt lilla hjärtegull! :) Nu bokar jag Onsdag för dig! tihi =)

2009-01-08 @ 14:07:45

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback