De tre nya vännerna.

Nu ligger Evelyn och sover igen. Hon somnade när hon åt vilket resulterade i att hon inte fick i sig så mycket mat alls, jag försökte tvinga i henne lite mer men det rann bara ut ur munnen igen. Änsålänge ingen spya iallafall! Till nästa matning hoppas jag att hon äter lite mer som hon brukar och att det inte blir någon kaskadspya mitt i alltihopa. Då blir jag glad igen, nu känner jag mig lite småorolig men det är nog ingen fara. Det är bara så det blir när det inte är som det brukar med henne.

Jag tror att jag ska kika på Patrik 1,5 nu. Hoppas den är något att hänga i julgranen, åtminstonde lite grann. Eller ska jag försätta på min bok kanske? Blev himla sugen helt plötsligt. Jag skulle behöva laga lunch också. Vad ska jag laga då tro? Har ingen fantasi alls.

Just det.. Evelyn fick en liten present av mig och R igår.
Hon fick denna Disney babysitter som nu inte är så himla fräsch längre eftersom hon spydde ner hela skiten. Jag ska undersöka om det går att ta bort tyget och tvätta det, det borde ju gå annars är det jättedumt verkligen för vilka bebisar spyr inte någongång?

Här sitter hon med sina nya kompisar Tiger, Nalle Puh och Ior. Blev verkligen världens sämsta bild men man ser ju lite iallafall. Ska ta en bättre bild när lillan sitter i sin fina babysitter sen.


/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hej bejb. Jag har oxå gott o blivit sugen på den där indiska grejen ja lagade förut men har inet lyckats hitta receptet.. Hittade dock ett som kan vara i närheten. Tänkte om du ville ha d oxå!



8 portioner

4 stora kokta potatisar

3 burkar kikärter (à 410 g)

2 gula lökar

1–2 röda hackade chilifrukter

4 vitlöksklyftor

2 msk färsk riven ingefära

2 msk rapsolja

2 burkar krossade tomater

1 burk kokosmjölk

2 tsk salt

1 krm nymald svartpeppar

2 tsk gurkmeja

1 1/2 msk garam masala



TILL GARNERING

1 dl hackad koriander eller persilja



1. Skär potatisen i mindre bitar. Spola av kikärterna genom durkslag.



2. Hacka lök, kärna ur och finhacka chilin.



3. Fräs lök, pressad vitlök, chili och ingefära i olja, häll på tomater och kokosmjölk och koka ca 15 min. Smaka av med salt, svartpeppar, gurkmeja och garam masala.



4. Tillsätt kikärter och potatis och låt puttra ett par minuter tills de är varma. Strö över hackad koriander.





Jag hade nog ingen koriandet på min.. däremot turkisk yoghurt på! =)



Pusspuss


Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback