BVC-besök.

Även denna natt så gick det bra för pluttan att äta och sova även fast hon kanske var lite hungrigare än vanligt och vaknade ibland med mindre mellanrum än tre timmar men jag klagar inte för det. Sålänge hon inte gallskriker när hon ska somna om så är jag glad och somnat om har hon ju gjort utan problem nu i flera nätter.

Kom hem från BVC för inte sålängesedan där det var dags för vägning. 3600 gram vägde hon nu, hon går upp riktigt duktigt lillan. 210 g har hon gått upp på en vecka nu. Idag var det även dags för mätning då hon nästan är en månad. Hela 51 centimeter har hon hunnit bli. Vilket betyder att hon har vuxit 3 centimeter sedan hon föddes. Idag fick jag med mig AD dropparna hem som hon ska ha fem droppar av varje dag.

R slutar tidigt idag. Fantastiskt skönt när han inte jobbar kväll. Så idag har jag planerat att vi ska äta lax med potatis och romsås till middag. Smaskens!!! Sedan på kvällen ska jag sticka iväg och sola, vill inte vara såhär blek längre. I cant take it anymore!

För övrigt så sitter lillan just nu i bärselen för första gången. Hon ville inte på några som helst villkor ligga själv  i vagnen och sova när jag försökte och jag hade tröttnat på att ha henne i famnen och titta på tv så jag tänkte att vi skulle prova bärselen så att jag kan sitta framför datan och plocka lite här hemma medans hon sitter i bärselen. Och tro det eller ej men hitills har hon varit nöjd. Grattis till oss!

Nej nu ska jag äta mitt första mål mat för dagen. Jag kan ju inte riktigt bestämma själv längre när jag ska äta utan det är lillan som styr just nu och nu gäller det att passa på eftersom hon är lugn. Hon har inte sovit sedan hon vaknade idag vid 10.30. Pigga lilla fröken där!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback