Julpynt.


Efter drygt en timme hade Evelyn tröttnat på matstolen och ville röra på sig.

Idag har jag och Evelyn varit på julbord vid lunch med min mamma, mormor och morfar. Hur gott som helst och inte behövs det någon mer mat på hela dagen sen när man proppat i sig. Evelyn åt lite köttbullar, lax, potatis, smörgås och ost som hon kunde sitta och plocka med själv.

När vi hade ätit klart åkte jag och lillan till Villa & fritid i Rosers och kikade lite, fick med mig en förbannad julstjärna hem (dock inte en röd som jag ville ha men det funkar) och ett fat som jag har pysslat till en "adventsljusstake" eftersom vi inte hade någon.

    
Lite mosa och dekorationskvistar senare blev det ganska fint ändå. Eftersom vi ligger lite efter måste jag elda ett ljus i taget så man får dem i olika storlekar som det ska vara. Fusk!
Jag julpimpade våran kökslampa också med lite julgranskulor så nu behöver jag bara köpa nya ljus att sätta i för det är för sjutton bara stumpar kvar.

Min mamma var förbi här och vi packade upp lite lådor tillsammans. Nu är det nog nästan bara sånt som inte kan packas upp förns vi köpt ett badrumsskåp, garderob och skruvat ihop skänken som ska stå i hallen. Woohoo!

Evelyn sover lite nap nu, alldeles för sent egentligen men vi hade fullt upp med kartongerna tidigare så då tog det tid för damen att komma till ro.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: bella

Va fint fatet blev!

2009-12-11 @ 08:09:44

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback