Pojke VS flicka?

Jag kom och tänka på en sak som jag egentligen skulle skrivit om igår men som plötsligt lämnade skallen på mig och försvann ut i rymden. Det har nu kommit tillbaka och därför passar jag på att skriva ner det på momangen.

Igår var det ett par som kom fram till mig och lillan (lillan satt i bärselen) och började prata lite. De sa att HAN var söt och de frågade också hur gammal HAN var?
Jag svarade då kort sju månader utan att tala om vilket kön mitt barn hade för jag orkade inte förklara att det faktiskt var en flicka som satt i bärselen och tittade med sina stora ögon på det nyfikna paret.
Mannen tyckte då att HAN var så himla stor för att vara så liten. HAN ser ut som ett år.

ETT ÅR?! Hur tänkte de stackars små krakarna (stavning?) nu? Om Evelyn vore ett år skulle jag knappast ha henne i en bärsele på magen, det skulle nog bli aningen för tungt för att orka med det kan jag tänka mig. Dessutom ser hon väl för sjutton inte på långa vägar så gammal ut?
Och sedan det här med att ta fel på könet på en liten bebis. Visst det kan vara väldigt svårt att avgöra om en liten är tjej eller kille i vissa fall men om barnet är klätt i rosa från topp till tå i princip (som Evelyn igår) så borde man kanske anta att bebisen i fråga är av det kvinnliga könet? Eller vad vet jag? Eller så antar man raka motsatsen att bebisens föräldrar bara tycker om rosa, pojke som flicka spelar ingen roll. Eller kanske att barnet själv älskar rosa? Uppenbarligen finns det ju dessa som inte tänker som mig.

Det är inte första gången jag får frågan om det är en pojke eller flicka. Iofs så var det ju inte en fråga denna gången men you get the picture. Sist på BVC när vi skulle träffa en läkare så sa hon heta tiden HAN till Evelyn även fast vi sa hon. Hon vräkte till och med ur sig "Nu ska vi titta så att kulorna sitter där dom ska" innan hon förstod att det var en flicka hon undersökte. Haha jag och R fick oss ett gott skratt åtminstone.

Men ser hon verkligen ut som en liten pojke? Trots sina rosa kläder?

Oj vad långt det blev. Jag som bara skulle berätta om det lite kort. Jag tycker det är lika roligt varje gång det händer att folk tar fel på våran rosa lilla tjej. Våran lillan pojkflicka verkar det som <3

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: Kim

Haha! Nej det är klart man ser att det är en liten tjej! Pensionärers syn är inget att lita på.. Och ni kanske skulle ta och byta läkare..? ;P

Postat av: sanna

haha men gud va sjukt! jag brukar ha problem med bebisar som har typ unisex färger på sig.. men e de rosa så blir reaktionen direkt å tjej! och blått känns som en kille.. men vissa barn ser ju även manliga och kvinnliga ut! som din lilla docka! hon ser ju ut som en tjej!! ahaha sen kanske folk bara säger han? typ som man kan säga hon till en klocka? som att en bebis är ett naturligt han?? eller nått?? haha jaa snart blir det ikea och boa hemma för fulla muggar:) and you are my partner in crime babe!!

2009-09-01 @ 00:07:26
URL: http://sanini.blogg.se/

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback