Gungeligung.

Vi har varit ute på promenad. Tog en sväng förbi Willys, köpte en glass och det senaste numret av MAMA. Vi traskade vidare till en lekpark där vi slog oss ner. Evelyn lekte med sina leksaker medans jag åt en smarrig sandwich och bläddrade lite i MAMA. Evelyn testade gunga lite också men det tyckte hon inte om utan blev ledsen. Tyvärr så var gungan alldeles för stor också så hon kunde ramla ur så jag var tvungen att hålla i henne. Jag ska leta upp en lekpark med en såndär liten gunga som har en gren så att hon ej kan ramla ur. Den vi provade idag hade gren men var alldeles för stor. Jag ska ut på gungjakt!
Efter en stund så traskade vi hemåt igen. Evelyn somnade halvvägs hem. Hon hade då fortfarande kexet som hon åt på när hon somnade i sin hand. Hon ligger fortfarande i vagnen och sussar med kexet i handen. Gos!

Direkt när jag kom innanför dörren så satte jag igång att rensa min garderob, hej oordning! Jag har tagit en "avdelning" nu och forsätter med resten under dagen allt eftersom vi får tid. Jag ska hinna med att damsuga och laga chili con carne också, ej att förglömma. Det finns med andra ord lite att ta tag i här hemma för tillfället men just nu kände jag bara för att slappa vid datorn, kika bloggar och spana efter en lägenhet. Jag har skrivit upp en massa visningar som vi ska gå på. Nästa helg blir det till att springa på en del.

När Evelyn vaknar är planen att hon ska få lite mellanmål bestående av turkisk yoghurt och fruktpuré. Dags att komma igång med maten igen tror jag bestämt, vi har varit dåliga på det nu när vi flängt runt lite här och var.
Men nu så, imorse åt hon lite yoghurt och frukt iallafall. Vi har ju missat lunchen nu eftersom vi varit ute och gått men som sagt mellanmål om en kort stund och sedan ska vi allt få till middagen i matväg för Evelyn med. Så håller vi tummarna alla nu att hon verkligen äter! JAAAA!

Bilder från dagen kommer i nästa inlägg hade jag tänkt. Ha en fin lördag!

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback