Lasangette.


 Special Lasagne:

  •  Sätt på ugnen på 200 grader.
  • Riv morötter, hacka lök och chili. Bryn löken, morötterna och chilin med köttfärsen. Pressa i vitlök.
  • Tillsätt krossade tomater och tomatpuré. Rör om. Släng i en köttbuljongtärning och ca 5 dl vatten.
  • Låt det koka upp och puttra i ca 10 minuter tills det blivit lite tjockare konsistens på såsen.
  • Lägg lasangettepastan i en ungsform.
  • När köttfärsröran puttrat klart häll ner den i ungsformen med pastan. Häll i ostsås (jag använde keldas färdiga men man kan ju också göra egen om man känner för det såklart). Rör om alltihop ordentligt.
  • Avsluta med att strö ost överst.
  • In i mitten på ugnen i 45 minuter.

Jag kör alltid lite på känn när jag lagar mat så därför kan jag inte säga hur mycket du ska ha av allting. Mitt råd blir att köra på känn och smaka av under tiden alltså.
Jag hade även i champinjoner då vi hade det hemma men annars kan man ju hälla i lite vad man tycker. Rätten kan kombineras i evigheter. Jag kan tänka mig att det vore gott med aubergine och lite annat spännande i.



Smaklig måltid!

Usch vad tråkig bilden ser ut. Jag har kommit underfund med att vi måste bli bättre på sallad här hemma. Sallad som är så himla gott ju. Det hade varit fantastiska gott till dagens middag, fetaostsallad hade nog passat ypperligt. Jag får se till att tänka på det när det blir storhandling nu snart efter löning.


/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback