Pastagratäng a la Sandra.

Du behöver:

Pasta
Kyckling
Purjolök
Soltorkade tomater
Spenat
Zucchini
Champinjoner
Fetaost
Creme fraiche
Keso-oliv&feta
Chilipulver
Vitlök
Ost

Sätt ugnen på 200 grader.
Koka pastan, gärna någon minut kortare än anvisningarna.
Skär kycklingen i små bitar och släng ner det i en het stekpanna. 
Skär purjolök, zucchini, soltorkade tomater och champinjoner. Ner med det i stekpannan.
Stek tills det blivit mjukt. Tärna fetaosten och rör ner den i pannan.
I med creme fraichen, keson och spenaten, rör om ordentligt. Låt sedan puttra i några minuter.
Häll pastan i en ungsform. Rör ner såsen i ungsformen, rör om ordentligt så att allt blir blandat.
Strö ordentligt med ost som ett lager överst. Låt stå i ugnen i 10 minuter ungefär. Servera med en härlig sallad.

Nästa gång ska jag helt klart ha i svarta oliver och använda okokt lasangettepasta och låta den stå längre i ugnen, istället för penne som jag använde denna gången. Det blir nog superbra tror jag. Fast det var helt klart över godkänt redan idag men det är alltid kul att utveckla.

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Mycket gott du lagar till Sandra, men kan ni hålla vikten med allt smarrigt ni äter undrar vi på Ekersgatan.Tyvärr stryk för Örebro mot Göteborg med 1-0.

2009-04-28 @ 21:26:20
Postat av: Cattis

Hörru mamma sandra. När ja kmr hem från Kd så kan vi väl äta middag lr fika på din balkong?! Jag bjuder in mig själv helt enkelt =) DU ser ut att laga så sjukt god mat!

2009-04-28 @ 23:48:19

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback