Promenadväder.

Ännu en dag har passerat. R började jobba klockan 12 och strax efter att han gått utanför dörren så gjorde jag och lillan det med. Dags för en promenad i det fina vårvädret. Gick längs strandpromenaden nere vid sjön en bit, jisses vad vackert. Isen har inte smällt ännu men det är också det enda tecknet som finns kvar av vintern i stort sett.
En och en halvtimme senare kom vi innanför dörren igen. Det fantastiska vädret gör mig så otroligt glad.
Kände för att gå ut på en till promenad på eftermiddag/kvällen då lillan var gnällig och inte alls ville ligga själv på några som helst villkor så då tänkte jag att det skulle hjälpa att gå ut och rulla lite vagn men hejdade mig när jag kom fram till att det inte var lika skönt ute längre. Den promenaden får vänta tills imorgon helt enkelt, förutsatt att det är fint väder då med, det håller vi tummarna för.



Vi träffade också på en söt liten pippi på promenaden. Jag undrar vad det var för en liten fågel tro? Fin tyckte vi att den var iallafall.



Som sagt så har Evelyn varit ganska grinig och väldigt sällskapsjuk under dagen. Hon har totalvägrat att ligga själv ens för en liten liten stund. Jag lagade mat med henne på armen men sen när jag skulle försöka äta min mat så gick det inte alls eftersom jag då var tvungen att sitta still, inte populärt hos lilla bestämda damen när man sitter still inte. Så idag kändes det extra skönt när R kom hem att få andas lite och röra mig som jag vill.

Ikväll har jag tittat på filmen som visades på fyran, vid min/din sida. Tycker den filmen är fantastiskt bra. När R kom hem blev det baddags för våran flicka och massage med "sova bättre"-oljan. Nu ligger hon och sussar sött i sin resesäng som vi ställt upp här hos mams och paps. Förhoppningsvis får vi en lika bra natt som de senaste då hon vaknade runt åttatiden. Fantastiskt att få ordentlig sömn och ännu bättre är att hon somnar om efter morgonmålet och vaknar tidigast klockan 10.



Imorgon tror jag bestämt att jag ska kila förbi Sats och låsa upp mitt frysta kort. Tänkte nämligen gå och träna på måndag när R är ledig. Vi får se om mina planer håller men det hoppas jag på för det skulle vara himla skönt att gå och träna tycker jag. Lite tid för mig själv.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback