"Hej, jag skrev visst en hel bok".

Första jobbdagen efter en härlig ledig helg. Idag jobbade jag stängning för första gången på sjukt länge, tacka gud för att det var måndag idag och inte alls någe mycket folk överhuvudtaget annars hade jag nog blivit tvungen att avlida. Jag jobbar stängning imorgon också och det absolut bästa med att stänga är att man får sig en underbar sovmorgon. Börjar jobba 14.30 imorgon vilket passar mig alldeles perfekt eftersom jag måste åka till Kista och uträtta några ärenden innan jobbet, hinner verkligen inte någon annan dag.

Imorgon ska jag även komma ihåg att slänga min överklagan gällande min rätt till havandeskapspenning på brevlådan. Har försökt skriva ut skiten i flera dagar nu men det har alltid varit något fel, skrivaren fungerar inte, inga bläckpatroner, inget papper. Jag trodde jag skulle bli tokig tillslut av att allting motarbetade mig. Känner hur hela den här situationen sitter som en satans klump långt ner i magen, så fort jag tänker på det knyter det sig i magen. Hoppas verkligen att dom ändrar sitt beslut och i tid dessutom. Det är ju endast lite mer än två veckor kvar tills det är dags att börja ta ut penningen. Annars måste jag börja ta ut min föräldrapenning redan nu och det kan ju aldrig sluta bra med tanke på att jag då får vara hemma under en kortare period när lilla väl har kommit till världen. Då vill man ju ha så mycket tid tillsammans som möjligt. Det gäller att hålla alla tummar och tår jag har för annars vet jag inte vart jag ska ta vägen. Jag kommer aldrig klara av att jobba hela vägen till januari, jag tycker tillochfrån att det är förbannat jobbigt nu att jobba, speciellt när min rygg is killing me. Varenda gång jag ska böja mig ner vill jag bara skrika, det betyder att jag känner för att skrika rakt ut tusentals gånger per dag. Haha men så kan man ju inte göra.


Jag har glömt det bästa av allt. I helgen var jag och R och tittade på en soffa som vi har velat köpa under en tid nu. I söndags beställde vi soffan och vi får som tur var ha kvar den i deras lager tills vi ska flytta. Hallelulja! Nu är det bara att hoppas på att det passar sig med den soffan i vårat vardagsrum. Hoppas hoppas men det ska nog bli bra.
Nu till det allra bästa - vi var och tittade på en barnvagn i lördags. Åkte tillbaka i söndags för att testa om denna barnvagnen gick att få in i våran pyttelilla bil och till våran stora glädje så gjorde den det och vi slog till direkt. Det är nämligen inte många vagnar som skulle gå in i våran lilla bil. Vi hade tänkt att köpa en ny bil från början men kände att nu när vi hittat en vagn som vi vet får plats så sparar vi det till ett senare tillfälle när vi inte har riktigt lika mycket utgifter som just nu. Jag är så glad.. Vi har köpt en vagn, vill bara att den ska stå här hemma så att man kan fixa iordning den och hej & hå. Haha men det har jag gått om tid med att ordna med sen iallafall så jag får la ta och hejda mig.  


Denna vagnen har vi köpt, dock med både svart ligg och sittdel då det går att matcha lite bättre. Åhh vad bra det ska bli.
Kan inte se det framför mig - hur jag går och drar denna vagn dagarna i ända. Spännande!



/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: cattis

Va fint :) Ja håller tummar o tår för dig me!

2008-11-04 @ 00:32:10

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback