Tomatuppdatering.

Läste på om tomater idag för att öka kunskapen och optimera resultatet. Jag har tjuvat mina tomater under tiden men inte mycket mer än så, bundit upp dem, vattnat och gett näring. Nu när det kommit flera minitomater började jag fundera över deras tillgång till sol i den där djungeln.

(null)

Så bestämde mig för att gå ut och klippa ner en hel drös med blad för att solen ska kunna nå fram till tomaterna och för att plantan inte ska behöva lägga energi på att utveckla blad. 

Det blev en ordentlig frisering och jag hoppas att jag intr gick ut för hårt och har klippt alldeles för mycket. Det återstår att se! 

(null)

Måste ju säga att det var väldigt mycket finare innan men nu når iaf solen in till tomaterna så det får väl vara huvudsaken. 



Kommentarer
Postat av: Morfar

Ja det var verkligen en rejäl avverkning. Tror inte det har skadat plantorna. Bra att solen når fram till tomaterna.

2020-08-05 @ 22:01:28

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback