Napp - noooo!

Jag är ledig imorgon. Det ska bli fruktansvärt skönt faktiskt! Jag vill inte att morgondagen ska ta slut för sen är jag inte ledig förns om en vecka igen, alltså nästa onsdag. Men tiden går fort och det är roligt att jobba, för det mesta iaf so far.

Jag åt lax med smörstekt sparris & romsås till middag. Nom nom! Evelyn åt kycklingwok och när hon fick syn på romsåsen skulle hon direkt ha den med. Kycklingwok med romsås? Yummie kära barn! Hon älskade det..


Ikväll har Evelyn för allra första gången suttit på pottan. Tidigare har hon totalvägrat att ens sitta på pottan, no way lixom. Men ikväll satt vi i soffan och pratade om pottan, blöjan & trosor och så frågade jag om hon ville prova? Det ville hon så hon tog av sig blöjan och satte sig på pottan och sa "kkkssssss". Hon kissade inte men det är ett steg i rätt riktning. När hon hade sutti klart på pottan tog hon papper och sa "tonka rumpa" och så torkade hon innan hon spolade ner pappret i toaletten. Duktiga tjejen!
Vi fortsatte prata om pottan och att vi skulle prova imorgon igen så kunde mamma gå och köpa trosor till Evelyn eftersom stora tjejer har trosor istället för blöja. Det tyckte hon lät spännande.

Jag tänkte försöka ta ett krafttag och försöka komma igång med potträning. Vi har också tagit tag i nappen här hemma. Ingen napp om man inte ska sova eller har gjort illa sig. Punkt! Det har blivit en del skrik till och från men det gäller att distrahera henne en stund bara och sen har hon glömt bort den där nappen. Så det går hur bra som helst måste jag ändå säga, jag trodde vi skulle få andra världskriget. Våran tjej är himla duktig ska ni veta!



/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: sanna

Ååh va kul:) Vanessa älskar sin potta och sitter också på den och säger typ tttsssss.. sen torkar hon med papper och lägger i toan haha de ser så roligt ut:) Mindre kul är att hon typ drar av sig sin blöja hela tiden!! men det kanske är ett bra tecken. Hoppas på en blöjfri tjej till sommarn! vore sååå skönt:) Pusss

Postat av: cattis

Hon e ju så duktig så lilla hjärtat! :D

2011-02-09 @ 16:12:16
Postat av: Kim

Nej usch han har ju spytt flera gånger ikväll och mår typ konstant illa. Han har fått i sig två rivna äpplen och något glas vatten på hela dagen. Jag tycker så synd om stackarn, men håller mig på avstånd för att slippa få skiten själv :S

2011-02-09 @ 20:47:23
URL: http://kimmi.blogg.se/

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback