Sickhouse.

Här är det sjukstuga.

Jag vaknade imorse och hade ännu mer ont i halsen. Men jag överlever, det är trots allt bara en förkylning med halsont och tillhörande seghet. Anledningen till varför jag vaknade är något värre. Jag vaknar av ett skrik strax efter 06 och går in till Evelyn. Fröken har spytt lite i sängen men vi tänkte inte så mycket på det, kan ju vara något hon ätit. Hon och jag gick och lade oss i våran säng och somnade om medan pappa R gick och tränade.
Vid halv nio vaknar jag till igen, denna gången av att hon hostar och sedan spyr upp lite slem.

Evelyn vill först inte äta någon frukost men tillslut dricker hon välling. Strax innan R ska bege sig mot jobbet spyr hon upp en del välling på golvet. Vid det här laget är jag very happy då jag skulle ha två tjejkompisar på fika under dagen som jag inte träffat på väldigt länge. Så surt att det alltid är något som kommer i vägen. Jaja huvudsaken är att Evelyn ska repa sig nu. Flickorna kunde ses nästa onsdag också så det bokade vi om direkt. Får hoppas att det inte kommer någon bebis innan dess, då ena tjejen ska ha barn mycket snart.

Jag undrar vad sjutton det är för fel på Evelyn nu? Hon själv säger att hon har ont i magen, ont i halsen och är magsjuk. Men den lilla donnan är inte alltid riktigt att lita på ;)
Hon kanske har ätit något konstigt? Eller faktiskt är magsjuk? Men faan, det går väl inte magsjuka på våran förskola nu eller runt omkring. Har inte hört ett skit om det och jag tycker att vi redan haft vårt. Eller så har ont i halsen som gör att hon spyr? Det är ju inte helt omöjigt eftersom jag också har ont i halsen då.

Hon har i vilket fall inte ätit någonting sedan vällingen imorse. Druckit två klunkar saft kanske och "spytt" i hinken några gånger. Det har mest varit som att hon harklat upp slem eller "pruttat" ut saliv ur munnen nu. Usch! Men hon är så duktig och säger till så fort hon känner något. "Mamma pyyy" och så hinner jag hämta en liten hink innan vi har en olycka all over.

Hon har velat sova sen tiotiden men vi härdade ut med pussel och annat skoj tills nu. Jag ska passa på att fixa lite mat, schnitzel med klyftpotatis & beasås är jag väldigt sugen på. Mums!

Det blir soffhäng resten av dagen så att jag ska orka jobba imorgon. Jag vågar inte sjukskriva mig och det är dessutom min jobbhelg nu så det är bara att härda ut.


/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: Sussie

Har ni kollat om hon kanske är laktos- eller glutenintollerant? Bara en tanke som slog mig då hon verkar ha lätt för att spy. Krya på er

2011-04-06 @ 19:22:24

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback