Möblera om.

Igårkväll hade jag så ont i huvudet att jag inte orkade röra mig. Huvudvärken hade smygit sig fram under arbetsdagen och på kvällskvisten var den olidlig. Jag och Evelyn låg i soffan och kikade på Halv Åtta Hos mig och plötsligt somnade vi båda två i soffan. Jag vaknade till och jisses så mysigt att ligga och kramas med det käraste jag har medans hon andades tungt i drömmarnas land. Tröttmössan! Jag samlade ork och bar in henne till sin säng.

Jobbade öppning imorse och för ovanlighetens skull var jag pigg när klockan ringde 06, det är jag verkligen aldrig. Några minuter senare hör jag att Evelyn redan är vaken och ledsen. Hon hade tappat nappsaten ner från sängen, typiskt. Annars hade hon sovit vidare! Vi la oss i soffan framför tvn en stund och mös men sen var det bara att kicka igång dagen ordentligt.

Idag fick jag äntligen hämta Evelyn på förskolan, känns som att det alltid är pappa R som hämtar och lämnar. Det är roligt att hämta lilla donnan där och höra vad hon haft för sig. Idag gick jag in och kikade på alla korten dem satt upp från "vattenfestivalen" och när dem målat med fingerfärg. Kul att se!

När vi kom hem idag körde vi ett race med dammtrasan och dammsugaren. Ack så tråkigt men välbehövligt! Sorterade bort lite kläder och började möblera om på Evelyns rum.. Igen! Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Nu blev rummet luftigare men vi får se hur det blir, pappa R ska väl få tycka imorgon också.

    
Möblerat om.


Den bästa översynen jag kunde få till på kort. Allra helst skulle jag vilja måla den mörkrosa väggen vit men det får vänta ett bra tag tror jag. Stackars barn som inte har några gardiner eller blommor i fönstret. Det är nästa projekt!

En liten promenix ut med mina föräldrar har vi hunnit med också innan vi slutligen landade i soffan framför favoritprogramen som alltid. MYS!
Tänkte fortsätta slappa i soffan en stund innan det är läggdags. Imorgon jobbar jag 10-19 så jag slipper gå upp vid 06 iallafall.

/ Sandr0o




Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback