Gnällmorgon.

Usch vilken dålig morgon och förmiddag vi har haft. Evelyn har varit allt annat än glad, gapat och skrikit så förbannat att jag trodde jag skulle bli tokig där ett tag. Vi gick en sväng ut i lekparken och lekte men efter ett tag tog hon tag i min hand och styrde hemåt igen. Hon var inte alls på lekhumör lilltjejen.

Vi satte oss i soffan och glodde på tv och Evelyn slocknade ganska snabbt så jag lyfte in henne till sängen. Nu hoppas vi på att hon vaknar på rätt sida efter lite välbehövlig sömn. Om inte annat så är faktiskt pappa R hemma då också så att vi är två som kan ta tag i saker och ting. Jag började städa lite här hemma men fick lägga ner det pga Evelyns humör, suck. Så när hon vaknar ska jag ta en vända med dammtrasan, dammsugarn och moppen. Det behövs, att det blir så skitigt med småbarn alltså!


Såhär hittade jag damen igår morse, där hon stod och tryckte på lampknappen. Lilla bus!

Om en sisådär 34 minuter lämnar R jobbat bakom sig och återvänder inte förns om 3 underbara veckor. YEEES!
Awesome.. Nu ska vi se till att ha en riktigt mysig semester tillsammans för när R börjar jobba är det också dags för Evelyn att skolas in på dagis. Då är föräldraledigheten över och verkligheten kickar in.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback