Till Cattis.

En av mina kära vänner vill ha ett recept på pastasallad med faijatskyckling så jag är beordrad att skriva ner receptet här så det här är till dig Cattis. Jag hoppas du förstår även om jag tar en väldig snabbgenomgång nu :)

Pastasallad med Faijtaskyckling.

Kyckling
Faijtaskrydda
Pennepasta
Soltorkade tomater
Svarta oliver
Ruccola
Parmesanost
Persillade
Olivolja


Stek kyckligen och koka pastan. När kycklingen är färdigstekt, häll i faijatskryddmixen och vatten. Egentligen ska man vänta tills allt vatten har kokat bort men jag brukar låta en del av "såsen" vara kvar så att man kan blanda det med pastan. Häll i kyckling plus "sås" i en bunke med den nyakokta pastan. Rör om ordentligt. Blanda persilladekryddan med olivolja och låt stå en stund.
Hacka soltorkade tomater i mindre bitar. Släng ner det i bunken tillsammans med oliverna. Häll över persilladeblandningen och blanda runt. Blanda i ruccolan och till sist, riv över massvis med parmesanost.
Man kan skita i persilladeblandningen och använda pesto om man vill. Båda är lika gott.


Servera med en vitlöksbaserad dressing om så önskas, det tycker jag är gott.

Jag håller tummarna för att jag inte glömde något nu så att ni kan laga en god middag borta i Karlstad.

/ Sandr0o


Kommentarer
Postat av: cattis

Oh gu vare saftas i munnen bara av att ja ser d.. godaste pastasalladen! =)

Tack darling!

2010-01-13 @ 13:55:57
Postat av: cattis

Bättre sent än aldrig. Idag så ska ja laga denna goda rätt och ha med mig som picknick! :D

Hoppas d gått bra med flyg o allt nu. Saknar dig

2010-06-17 @ 10:56:50

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback