Fullproppad dag - Ryggont.

Äntligen får jag pusta ut. Klockan har slagit midnatt och jag har varit igång sedan halv nio imorse. Puh!
Nu har jag precis landat i soffan framför tvn och om ett tag blir det natti natti.
Startade dagen med att försova mig, fick speeda och köpa ersättning till lillan innan jag begav mig till mammas jobb för att skära ut kakeldekoren. I tre ½ helvetes timmar stod jag där och mätte och skärde. Min rygg var inte direkt nöjd över den positionen inte. Direkt efter det åkte jag till IKEA, prio nummer ett var att jag skulle handla med mig en matstol till lilla älsklingen. Den fick jag med mig hem plus ett skoställ (som jag har letat efter rätt mått), två ramar, låtsasblommor, spjälsängskudde, 5 små gosedjur, en mjuk skallra. Så kan det gå när man befinner sig på IKEA. De små gosedjuren ska jag göra en barnvagns/bilbarnstolsleksak av. Slänge i mig en korv där borta eftersom jag inte hunnit få i min någon mat under dagen. Väl hemma till tretiden ungefär var det dags för R att sticka och träna. Lillan sov och jag satte igång med mitt kakelprojekt för en stund. Jisses vilket arbete. När R kom hem igen tog jag en paus i det för att laga mat, inbakad kyckling med trattkantareller och vitlöksphiladelphia serverat med klyftpotatis. På Rs begäran.
Efter maten duschade jag med Evelyn så vi fick en ren unge här hemma och inte en liten lortgris.
Sen var det bara att sätta igång i köket igen. I säkert fyra timmar har jag stått där nu och fixat och jag har fortfarande bara kommit halvvägs ungefär. Gav upp för dagen tillslut när min rygg skrek av smärta. Det blir ju fortfarande tyvärr lite halvsnett på vissa ställen när man går in och granskar noga på kaklet. Men det orkar jag faktiskt inte bry mig om, vem behöver stå och glo I kaklet? Inte jag iallafall. Dessutom tycker jag mycket mer om att det är svart än ljusblått. Vilket betyder att nu kan jag sätta upp lite mer färgglada gardiner i köket till sommaren i vilken färg jag vill eftersom svart passar till allt.
När jag väl gett upp det ena projektet så satte jag igång med att städa undan lite här hemma, vika in den sista tvätten, skruva ihop skostället och plocka.
Usch vad jag är trött. Då ska vi inte tala om vad min rygg är, aj aj aj.. Den har tagit stryk av allt framåtlutande arbete under dagen, ajabaja.

  
Såhär söt var våran tjej i sin nya matstol. Och vet ni? Vi fick äta hela måltiden i lugn ochro utan något gnäll alls. Lillan satt bara där och lekte med sina leksaker. Vi hoppas att det är en ihållande trend.

Nu säger jag godnatt!

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hon ser härlig ut där hon sitter i stolen, ser ut att trivas.

2009-05-15 @ 21:19:02

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback