Lördagsmorgon.

Igår var planen enbart att jag skulle tvätta. Lyckades låsa in mina nycklar i tvättstugan när sista tvätten låg i maskinen, så himla klantig. Min mammas kompis Marie fick rycka ut och hjälpa mig genom att hämta Rs nycklar på jobbet och komma med dom till mig, tur att hon kunde leka jourbil. Tur var det också att jag inte hade låst dörren till lägenheten för då hade det ju varit panik när Evelyn var kvar där inne, tur tur det.

Men mina planer på att enbart tvätta igår höll inte länge. Mamma ringde och frågade om jag skulle följa med till Thuns ("varuhus" ute på landet i Uppsala). Så jag, mamm, Evelyn och min lillebror åkte dit och kikade läget. Fick med mig tre klänningar, en väska, ett skärp och dammtrasor hem därifrån. Jag som hade tänkt att shoppa nåt fint åt lillan men jag hittade inget så det fick helt enkelt vara.

När vi kom hem därifrån skulle vi i stort sett direkt hem till Marie eftersom vi blivit bjudna på middag dit. Kvällen var allt annat än en höjdare. Lillan ville mest av allt skrika, hon måste ha haft himla ont i magen för annars skriker hon aldrig sådär hysteriskt om det inte är någonting hon vill och det ville hon inte. Utan tvekan den jobbigaste kvällen sedan hon föddes. Var så himla glad att R är ledig hela helgen nu så att vi kan hjälpas åt med allting. Jag är glad att jag inte var hemma hos mig helt själv igårkväll för då hade jag nog garanterat blivit tokig i skallen. 

Just nu ligger jag i sängen, R äter frukost och lillan sover. Tror bestämt att jag ska göra R sällskap och äta lite frukost jag med. Planerna för idag är obestämda, vi får se helt enkelt..

Ha en fantastisk dag!

/ Sandr0o 

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback