Våra dagar i Bäcktorp.

Som ni vet så bestämde vi oss sent på söndagskvällen att vi skulle åka och hälsa på min farmor och farfar på deras landställe utanför Örebro dagen därpå. Så i måndags när jag hade tvättat och R hade varit och tränat så packade vi in oss i bilen och for iväg. Med tanke på att jag nyligen köpt mig min efterlängatde nya kamera och har haft möjligheten att ta kort under våran vistelse på landet så har jag såklart tagit en halv miljard bilder så här kommer ett "litet" urval.


    

En liten skymt av husen & gården. Den lilla vägen till farmor och farfars landställe.


I det närmaste huset bor farmor & farfar och i huset längre bort bor min farfars syster.

         
Vid fyratiden kom vi fram och det bjöds på god mat. Lillan fick en egen sked att leka med när vi skulle äta efterrätt för att slippa att hon skulle sno min skål med rabarber och glass hela tiden. En glad liten tös innan läggdags.

    
         
Nyvaken tjej. Gos med pappa dagen innan. Evelyn med sin pappa poserar utanför stugan.

         
Här ser ni min farmor och farfars stuga.

         
Min mamma, pappa och lillebror följde oss och kom dit dagen efter. Här har vi fikat och lillan har tagit min plats.

         
Sitta på bordet och leka, eller varför inte i gräset? Gräset är nog favoriten.

         
Vi åkte iväg och åt egengjord italiensk glass. Det var väldigt mycket folk för att vara mitt ute i ingenstans. Gott som tusan var det. Lillan fick smaka pyttelite mangoglass, mums tyckte hon.

         
Påvägen hem stannade vi till för att bada. En del av oss var badkrukor (jag bland annat) men somliga badade iallafall.

         
När vi var tillbaka lånade jag farmors fräna gummistövlar (såna vill jag med ha) för att plocka lite hallon med min lillebror.


En liten fjäril flög förbi och jag försökte få till ett någorlunda fint kort.


         
Ligan samlade till bords för god middag. Farfar tar upp potatis på landet till middagen. På kvällen somnade Evelyn som en stock i min famn när jag satt i gungstolen och gungade lite.

         
Eftersom det inte finns något rinnande vatten där borta så tog vi en tripp till duschstugan för att bli lite rena.

         
Min syssling kom ut på besök och fick hålla i lillan i en kort stund. Ni ser ju själva vad hon tyckte om den idén. 
Världens sötaste lilla tjej vid fikat strax innan vi skulle fara hemåt igen. På sista bilden ser man hennes två små bissingar.


Det var jätteskönt att komma iväg hemifrån lite, även om det bara var för någon dag. Att vara ute hela tiden är skönt och man pratar så mycket mer med varandra där ute när det inte finns något data eller tv som direkt stör. Vanligtvis sitter vi framför tvn eller datorn nästan knäpptysta när lillan har lagt sig men nu fick man verkligen tillfälle att prata med varandra. Mysigt var det!!!

Påvägen hem igår så fick lillan för sig att lägga världens karatespya strax innan Västerås så det var bara att stanna bilen vid närmaste avfart som lyckligtvis hade en Donken där jag fick springa in och tvätta tyget till bilbarnstolen medans R tvättade rent och bytte kläder på lillan ute på parkeringen. Det var ingen liten spya direkt, hon badade i stort sett i sin bilbarnstol innan vi kunde stanna. USch & fy.. Sånt som händer, det är bara att gilla läget. Dock blev det nog lite extra svettigt där ett tag, speciellt eftersom man bara ville komma hem. 
Vi stannade till vid Kina restaurangen precis här i närheten och köpte med oss mat hem. Ingen av oss hade någon direkt lust att laga mat och det var hur skönt som helst att bara sätta sig ner och äta utan någon som helst ansträngning. 
Vi kom inte hem förns strax efter sex så det var inte mycket mer med gårdagen än att packa upp och plocka lite här hemma. 

/ Sandr0o
    


Kommentarer
Postat av: Farmor

Roligt att få rå om er ett par dagar och få så många fina bilder att titta på tycker Farmor,farfar och Ulla.

2009-07-30 @ 22:51:03

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback