Matvägran.

Efter våran lyxfrukost satte vi igång med något som jag helst hade sluppit, storstädning. Det tog sin lilla tid men så himla skönt att få det klart, nu väntar bara den sablans tvätten som jag ska ta tag i imorgon.

När det var rent och fint här hemma packade vi in hela familjen (Tequila också) i bilen och åkte hem till Rs föräldrar. Vi skulle nämligen lämna katten där. Jag har nu under en tid känt av allergiskasymtom av katten såsom täppt näsa, rinnig näsa, kliande ögon osv. Så vi beslutade oss för att lämna våran kisse där på prov i en vecka eller så för att se om det blir bättre när hon inte är här eller om det är någonting annat som är galet.
Vi köpte med oss fikabröd så att vi kunde fika lite.

Lillan låg och sov i sin bilstol när vi kom dit och när hon vaknade började hon skrika, efter en stund blev det allt mer hysterisk och ännu mer när Rs pappa kom nära (hans mamma var inte hemma). Hon ville inte vara hos R heller konstigt nog men hon lugnade sig ganska snabbt när hon fick komma till mig tillslut (det brukar aldrig hända). Jag och R brukar duga precis lika bra men inte just då tydligen. Hon lugnade sig som sagt och vi kunde sätta oss vid bordet och fika i lugn och ro. Lillan fick sitta i mitt knä och kika och mot slutet satt hon och åt på sina kex. Hon tycker verkligen om dem och det är hur bra som helst för henne att sitta och suga och pillra på så hon inte tröttnar så snabbt på att sitta still. Tacka vet jag kex & majskrokar!

Vi hoppas att Tequila och Bamse (deras katt) ska komma överens så att vi kan ha kvar henne där på prov så att vi kan få veta hur det ligger till med mig och min allergi. Det blir nog bra tillslut men det har känts väldigt konstigt sedan vi kom hem när vi inte har någon liten kisse som stojar runt. R saknar sin lilla kisse och försöker få mig att få dåligt samvete den skiten, haha.

Väl hemma igen var vi hungriga och lagade middag. Egenmarinerat kött med färskpotatis, sockerärtor och tsatsiki. Det var gott det.

Våran lilla skitunge har inte varit speciellt glad på smakisarna idag heller. Jag lyckades få i henne lite kyckling & pasta med lite efterrätt. Men det var verkligen en strugle och tog en himla tid. Likaså banangröten imorse gick inte alls hem. Vad har hänt? Förut åt hon åtminstonde och inte bara knep med läpparna. Vi får hoppas att det vänder snart för det är ju meningen att hon ska kunna käka lite mat snart istället för bara ersättning.


         
En riktig liten gladskit när hon fick sitta på pappas huvud/axlar.


    
En helt slut tjej i bilen påväg hem från besöket hos sin farfar.

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Anonym

kakor o godis e ju mycket godare klart man inte vill ha mat

2009-07-06 @ 04:25:29

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback